Mailing sprzedażowy to jedna z form e-mail marketingu, która skupia się konkretnie na sprzedaży. Jeżeli masz już za sobą stworzenie pierwszej bazy potencjalnych klientów, z którymi nawiązałeś już relacje to czas najwyższy na przemyślane i rzetelnie przygotowany mailing, który zachęci do zakupów.
Pomożemy Ci go przygotować, pokazując elementy, które sprawiają, że wiadomości są częściej zauważane i chętniej otwierane przez Twoich odbiorców.
Spis treści:
Dlaczego tworzenie skutecznego mailingu jest trudne?
Nasi potencjalni klienci codziennie dostają wiadomości próbujące przykuć ich uwagę i zachęcić do zakupów. W związku, z czym mail sprzedażowy informujący o rewelacyjnej ofercie nie jest skazany na sukces, jeżeli wcześniej nie udało nam się poznać naszej grupy docelowej, jej stylu komunikacji, potrzeb, a co za tym idzie zbudować relacji.
Dlatego, jeżeli planujesz intensywne działania promocyjne z wykorzystaniem e-mail marketingu pamiętaj, by szczególną uwagę poświecić newsletterom. Więcej dowiesz się z wpisu “Wszystko, co musisz wiedzieć o e-mail marketingu“.
Co jest najważniejsze w mailingu?
Sukces naszej wiadomości zależy od dopracowaniu następujących kluczowych elementów:
- Pola nadawcy
- Tematu wiadomości
- Szablonu wiadomości
- Treści e-maila
- Wezwania do działania
Tworzenie skutecznego mailingu
Wzbudzaj zaufanie
Adres nadawcy to pierwsze co widzi odbiorca naszej wiadomości. Wykorzystuj jednolite pole nadawcy np. Daniel z MalyMarketing.pl. Unikaj adresów funkcyjnych jak np. info@malymarketing.pl, ponieważ z reguły są one nielubiane przez filtry antyspamowe. Trzymanie się tej zasady sprawi, że odbiorcy będą wiedzieli z kim mają do czynienia.
Zainteresuj tytułem
Od tego elementu w dużej mierze zależy, czy odbiorca będzie zainteresowany kliknięciem w Twoją wiadomość. Czy są jakieś sprawdzone zasady? Praktyka wskazuje, że chętniej otwierane są wiadomości zawierające:
- Personalizacje – Aktualnie dodanie do wiadomości imienia odbiorcy oraz zwrotów osobowych jest standardem. Spersonalizowane e-mail mają o 26% większe szanse na otwarcie. Jak może wyglądać taka wiadomość? – Daniel, to pomoże rozwinąć Twój biznes; – Daniel, wejdź w nowy rok z dawką inspiracji od XYZ
- Liczby – działają na wyobraźnie i przykuwają uwagę. Wykorzystywanie ich w tytułach maili potrafi zwiększyć wskaźnik otwarć nawet o 57%. Jak to zrobić? możesz wspomnieć o X% zniżki czy ilości zasobów, jakie sprzedajesz. Zyskaj 30% rabat na najbliższe szkolenie SEO
- Budzący ciekawość temat – Można to uzyskać np. zadając pytanie istotne dla odbiorców np. Szukasz pomysłu na urlop? Sprawdź najnowszą promocje lub stawiając intrygującą opinie. Ciekawym przykładem jest mail zatytułowany Kocham Cie!, który informował o wyjątkowej walentynkowej promocji w firmie OSMPower.
Pamiętaj o testach A/B. Sformowania, które sprawdziły się z jedną grupą docelową, niekoniecznie sprawdzą z Twoją. To właśnie testy zweryfikują, czy Twoi odbiorcy lubią pytania, liczby, personalizacje, długie czy krótkie tematy.
Uzupełnij preheader
Jest to świetne miejsce, by uzupełnić szczegóły Twojej promocji, jej krótkie hasło oraz podsumowanie. Jeżeli go nie przygotujesz, skrzynka pocztowa ustawi go automatycznie za Ciebie, wykorzystując pierwsze 150 znaków Twojej wiadomości.
Pamiętaj o odpowiedniej konstrukcji e-maila
- Zasada 60% grafiki, 40% tekstu – Unikniesz dzięki temu przekierowań do zakładki SPAM.
- Nie przesadzaj z jakością grafiki – Chociaż zdjęcia wysokiej jakości świetnie się prezentują, w związku ze sporą wagą mogą wolniej otwierać się na urządzeniach mobilnych. To właśnie tam większość z nas przegląda swoją pocztę. Wykorzystuj grafiki, które poradzą sobie na różnych szerokościach ekranu. Dobrze sprawdzą się takie, które mają szerokość 600 px.
- Najważniejsze informacje na początku wiadomości – mobilne wersje e-mail wyświetlane są w blokach tekstowych, dlatego dobrą praktyką jest przykuć uwagę odbiorcy od samego początku umieszczając w nich najważniejsze informacje sprzedażowe. Twoi odbiorcy przeglądają e-maile często w biegu w związku z czym treść powinna być zwięzła i ułatwiająca skanowanie tekstu.
Wyraźnie zaznacz CTA
Banner musi być łatwo klikany, a hasło zwięzłe i krótkie. Optymalna grafika przycisku CTA powinna być w wymiarach minimum 29 x 44 px. Pamiętaj sprawdzić, czy podpięte linki działają i prowadzą wprost do miejsca docelowego.
Podsumowanie
Dopracowanie e-maili wymaga odpowiedniej strategii, testów oraz analizowania naszych odbiorców. Mamy nadzieje, że powyższe wskazówki pomogą osobom początkującym zoptymalizować mailing sprzedażowy.
Pamiętaj, by postawić się w miejscu swoich odbiorców i pomyśleć czego mogą oczekiwać od naszych wiadomości sprzedażowych.
Warto doczytać:
- Wszystko co musisz wiedzieć o e-mail marketingu – Dowiedź się wszystkiego co istotne w e-mail marketingu
- TOP 10 przydatnych narzędzi w marketingu internetowym – Poznaj 10 przydatnych narzędzi, które ułatwią i przyspieszą Ci pracę z marketingiem internetowym
- 3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie – Oto 3 wskazówki, które pomoga Ci poprawić sprzedaż online w Twoim biznesie
Daniel Bury
Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja