Zwykły użytkownik Facebooka raczej rzadko ma na tyle duży problem z poprawnym działaniem portalu, że musi skontaktować się z supportem. W większości przypadków z Facebookiem kontaktują się reklamodawcy, którzy mają problem z działaniem reklamy lub fanpage.
Kontakt z supportem Facebooka nie jest taki łatwy. Facebook nie udostępnia nigdzie bezpośredniego numeru telefonu lub adresu e-mail za pośrednictwem, którego można się kontaktować.
I nic w tym dziwnego. Na Facebooku nie brakuje problemów z działaniem portalu – zwłaszcza reklamodawcy bardzo często się o tym przekonują. Wyobrażasz sobie jak duże musiałoby być call center, aby obsłużyć taką liczbę telefonów i maili? Nawet nie chce myśleć ile musiałoby kosztować utrzymanie takiego działu.
Ale czy to oznacza, że z Facebookiem nie można się w żaden sposób skontaktować? Nic z tych rzeczy! Facebook udostępnia możliwość zgłaszania problemów związanych z portalem, a nawet daj nam opcje czatu z konsultantem z Facebooka, który pomaga w rozwiązaniu problemów.
O ile możliwość zgłaszanie usterek portalu nie wymaga od nas niczego szczególne, to w przypadku kontaktu z supportem Facebooka za pomocą czatu będziemy musieli spełnić kilka istotnych wymagań.
Spis treści:
Kto może skontaktować się z supportem Facebooka?
Facebook udostępnia możliwość bezpośredniego skontaktowania się z supportem tylko osobom, które reklamują się na portalu.
Aby móc skontaktować się z Facebookiem musisz aktywnie korzystać z płatnej reklamy. Co to oznacza? Nie wystarczy, że będziesz posiadaczem konta reklamowego na Facebooku, musisz jeszcze wydać trochę pieniędzy na zakup reklamy.
Dzięki temu Facebook udostępni nam dodatkowe opcje w postaci możliwości zgłoszenia błędów związanych z działaniem reklamy, które to zostaną rozpatrzone przez support Facebooka lub nawet udostępni nam możliwość porozmawiania z konsultantem na czacie.
Czat z supportem Facebooka – ale CZAD!
Faktem jest, że od czasu wprowadzenia na większą skalę możliwości porozmawiania na czacie z konsultantem z Facebooka znacznie wzrosła skuteczność rozwiązywania problemów spotykających nas w systemie reklamowym.
Wcześniejsze zgłaszanie błędów wiązało się z tym, że musieliśmy bardzo często czekać przez dłuższy czas na odpowiedź – a nawet zdarzało się, że takiej odpowiedzi nie uzyskiwaliśmy.
Teraz wykorzystując możliwość czatu z supportem Facebooka możemy szybko i łatwo rozwiązać problem.
Czy muszę znać angielski, aby porozmawiać na czacie z konsultantem z Facebooka?
Nie! Czat dla reklamodawców z Polski jest obsługiwany przez polskojęzycznych konsultantów, więc bez problemu przeprowadzisz rozmowę.
Ważne! Wielu konsultantów jest bardzo pomocnych i nawet jeżeli wybierzesz zły temat rozmowy, to w większości przypadków spróbuje Ci pomóc kontaktując się z innymi działami Facebooka i dając Ci odpowiedź.
Jak porozmawiać na czacie z konsultantem z Facebooka? Krok po kroku
Ok przejdźmy teraz do konkretów. Jak to zrobić, żeby porozmawiać z Facebookiem na czacie?
W pierwszym korku musisz odwiedzić specjalną podstronę przygotowaną do rozwiązywania problemów reklamodawców https://www.facebook.com/business/help
Masz tam możliwość rozwiązania swojego problemu bez konieczności kontaktowania się bezpośrednio z Facebookiem. W tym celu należy wykorzystać obecną tam wyszukiwarkę lub wybrać odpowiednią kategorię. A następnie przeklikać się w poszukiwaniu odpowiedniego artykułu rozwiązującego Twój problem.
Zalecam, abyś przed skontaktowaniem się z Facebookiem na czacie sprawdził, czy nie ma tam rozwiązania – bez sensu zawracać komuś głowę skoro możemy poświęcić chwile i samemu rozwiązać problem;)
Ok, jeżeli nie udało nam się znaleźć odpowiedzi na nasz problem to przechodzimy teraz do próby skontaktowania się z Facebookiem za pośrednictwem czatu.
Na stronie, do której udostępniłem link wyżej powinna znajdować się sekcja taka jak na poniższym screenie
![](https://malymarketing.pl/wp-content/uploads/2022/07/kontakt-z-supportem-facebooka-760x117-1-540x83.png)
Jeżeli nie masz takiej sekcji, to najwidoczniej nie osiągnąłeś jeszcze odpowiedniego poziomu wydatków na reklamę Facebooka. W tej sytuacji musisz jeszcze trochę wydać pieniędzy nim portal udostępni Ci taką opcje.
Facebook nie podaje ile dokładnie musisz wydać, aby otrzymać taką opcję. Z własnego doświadczenia wiem, że nie są to duże kwoty nawet wydając kilka złotych dziennie powinniśmy już mieć możliwość skontaktowania się z Facebookiem.
Przyjmijmy jednak, że ta sekcja Ci się wyświetla!
W tym przypadku należy kliknąć przycisk “Pierwsze kroki”. Wyświetli Ci się okno z kilkoma kategoriami do wyboru – wybierz odpowiednią kategorię dla swojego problemu.
![](https://malymarketing.pl/wp-content/uploads/2022/07/kategorie-problemow-na-facebooku-516x360.png)
Gdy wybierzesz kategorie zostaniesz przeniesiony do kolejnego kroku, w którym Facebook dalej będzie chciał abyś samemu rozwiązał problem. My jednak chcemy się skontaktować z Facebookiem za pośrednictwem czatu.
Dlatego na samym dole kliknij przycisk “Czat z przedstawicielem firmy”
![](https://malymarketing.pl/wp-content/uploads/2022/07/czat-z-dzialem-pomocy-facebooka.png)
Pojawi Ci się podstrona na której musisz uzupełnić swoje dane takie jak imie i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Dodatkowo należy wskazać stronę na Facebooku której dotyczy się problem oraz krótko go scharakteryzować.
Następnie kliknij przycisk “Rozpocznij czat” i poczekaj aż konsultant będzie dostępny.
To tyle! Mam nadzieję, że poradnik Ci pomoże i rozwiążesz swój problem.
Do następnego przeczytania;)
Warto doczytać:
- Co zrobić gdy Facebook odrzucił reklamę? – Dowiedź się co zrobić w przypadku, gdy Facebooku odrzuci Twoją reklamę
- Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – Dowiedź się jak poprawnie i skutecznie reklamować się na Facebooku
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Sprawdź poradnik, który krok po kroku pokaże Ci jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na portalu Facebook
![](https://malymarketing.pl/wp-content/uploads/2022/03/dominik-zych-profilowe-90x90.png)
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl