Do przeczytania w 4 min.

Jak pozycjonować strony one page? – 8 skutecznych porad

Strony typu one page, dzięki swojej użyteczności oraz atrakcyjnej formie stale zyskują popularność. Pozycjonowanie stron one page nie jest jednak najprostsze i wymaga przywiązania uwagi do nawet najdrobniejszych szczegółów.

By ułatwić Ci to zadanie przygotowaliśmy krótką listę, która pomoże Ci krok po kroku zoptymalizować Twoją stronę one page. Zapraszamy do czytania!

Spis treści:

Dlaczego warto pozycjonować strony one page?

One page, lub single page to strona internetowa pozbawiona dodatkowych podstron – cała kluczowa zawartość zamieszczona jest na jednej stronie html. Charakteryzuje się długą konstrukcją przeglądaną poprzez scrollowanie lub menu przenoszące nas do konkretnego fragmentu strony.

Sprawdza się fantastycznie do prowadzenia użytkownika krok do kroku do konkretnej konwersji np. zakupu pojedynczego produktu/usługi lub dla lokalnych biznesów. Internauci doceniają tego typu strony, ponieważ często zapewniają dużą użyteczność, przejrzystość i prowadzą wprost do konkretnego celu.

Jak zacząć pozycjonowanie stron one page?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnych stron należy zacząć od zaplanowania strony od A do Z oraz wybrania słów kluczowych na które chcemy pozycjonować stronę. Związku z ograniczoną budową strony nie ma miejsca na niedociągnięcia.

Stworzona przez nas strona musi:

Jest to wymagające zadanie, ale możliwe do osiągnięcia przy zastosowaniu do poniższych wskazówek.

Pozycjonowanie strony one page

Przygotuj adres URL przyjazny dla SEO

Twój adres powinien być krótki i zawierać docelowe słowo kluczowe strony. W ten sposób przekażemy zarówno odwiedzającym jak i wyszukiwarce – “Ta strona dotyczy tego słowa kluczowego”. Dobre efekty może dać również uzupełnienie adresu o dodatkowe słowo, które pomoże w pozycjonowaniu na długi ogon np. przewodnik, najlepsze, 2020, przegląd.

Zdobądź uwagę poprzez multimedia

Angażujące zdjęcia, filmy oraz wykresy mogą zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wydłużyć czas przebywania na stronie. Algorytm Google bierze te czynniki pod uwagę oceniając jakość naszej strony.

Zoptymalizuj swoje multimedia

Wiemy już, że treści multimedialne na Twojej stronie muszą być bardzo angażujące. Ponad to musi zadbać o ich odpowiedni opis. Upewnij się, że wykorzystane grafiki posiadają w swoich nazwach słowa docelowe oraz opisach alternatywnych.

Zapewnij łatwe przeglądanie

Responsywność Twojej strony to już konieczność. Od 2015 roku Google ogranicza wyświetlanie stron nieprzyjaznych urządzeniom mobilnym. Twoja strona musi być elastyczna, dostosowywać się do ekranu odbiorcy, a ponadto działać błyskawicznie. Prędkość Twojej strony może być spowalniana przez wspomniane wcześniej atrakcyjne treści graficzne. Wyjściem jest zdecydowanie się na szybki hosting, który znacznie ją przyśpieszy.

Podziel swoją stronę na tematyczne fragmenty

Pamiętaj, że internauci przeglądają strony internetowe skanując wzrokiem treść na wzór litery F. Ułatw to dzieląc tekst na tematyczne blogi, oddzielone nagłówkami H1 oraz odpowiednio pozostałymi H2, H3, Hx dla mniejszych struktur strony.

Rozmieść odpowiednio słowa klucze

Tekst jak i w przypadku tradycyjnych stron powinien mieć odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Powinny pojawić się one w sposób naturalny już w pierwszych 100 słowach naszego tekstu. Pomaga to Google zrozumieć, czego dotyczy nasza witryna.

Wykorzystuj linkowanie wychodzące

Nie powinniśmy się bać, wykorzystywać linki do zewnętrznych merytorycznych źródeł do powiązanych z tematem stron. Z jednej strony potwierdzi to obszar tematyczny Twojej strony, z drugiej pokaże witrynę jako centrum wskazujące wartościowe informacje.

Twórz wysokiej jakości treści

W stronach typu one page nie ma miejsca na niedociągnięcia. Jej jakość musi nadrobić mniej rozbudowaną strukturę w związku z czym pamiętaj o unikalnych tekstach, które wykorzystując język korzyści potrafią zainteresować czytelnika.

Jak długa powinna być treść na Twojej stronie? Dłuższe treści zwykle zajmują znacznie wyższą pozycję na pierwszej stronie Google. Ponadto długie teksty pozwalają nam naturalnie wplatać słowa mające znaczenie dla pozycjonowania pod długi ogon i wplatać swoja kluczowe LSI(powiązane kontekstowo z tematem).

Mam nadzieję, że kilka powyższych wskazówek da Ci zastrzyk inspiracji i pozwoli uczynić Twoją stronę one page jeszcze bardziej atrakcyjną dla algorytmu oraz użytkowników.

Warto doczytać:

  1. Jak samodzielnie optymalizować stronę internetową? – Dowiedź się jak samodzielnie optymalizować swoją stronę internetową, aby miała wyższą pozycje i lepszą sprzedaż
  2. Pozyskiwanie linków dla strony internetowej – 5 sprawdzonych sposobów – Poznaj sposoby na zdobywanie linków z zewnętrznych stron internetowych
  3. SEO dla e-commerce – 5 elementów, o których nie możesz zapomnieć – Dowiedź się jak pozycjonować sklep internetowy w wyszukiwarce Google

Daniel Bury

Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja