Prowadząc działania swojej firmy na Facebooku na pewno zauważyłeś, że od lat coraz trudniej zdobyć zainteresowanie swoich odbiorców. Musimy wykazać się sporą kreatywnością i zrozumieniem grupy docelowej, by tworzyć posty, które zdobędą satysfakcjonujące zasięgi wśród obserwujących.
W dobie tak olbrzymiej konkurencji trudno się wyróżnić, dlatego koniecznością jest czerpanie inspiracji od najlepszych i wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań w naszej komunikacji. Czy są sprawdzone pomysły na angażujące treści? Tak – w tym wpisie przedstawimy 8 pomysłów, które chętnie wykorzystują popularne marki.
Spis treści:
Jak działa algorytm Facebooka?
Zanim przejdziemy do pomysłów na posty warto przypomnieć jak działa Facebook. Platforma promuje angażujące treści. Co to oznacza? Algorytm bierze pod uwagę w dużym stopniu ilość komentarzy pod naszym postem oraz czas odbiorców poświęcony na jego oglądanie. Jednym z czynników jest również ilość udostępnień i reakcje na nie. Ponadto wiemy, że Facebook lubi świeże posty – tzn. im post nowszy, tym “lepszy”.
Kreatywne pomysły na posty na Facebooku
Pokazuj instrukcje oraz poradniki
Internauci chętnie oglądają treści z zakresu DIY czyli dotyczące tego “Jak…”. Inspiruj i edukuj pokazując jak można wykorzystać Twój produkt. Przykłady tego typu postów często znajdziemy na stronach producentów żywności, którzy pokazując jak z ich produktów tworzyć apetyczne potrawy.
Pytaj i wywołuj dyskusje
Wielu z nas lubi mówić o sobie. Zaaranżuj dyskusje i pozwól się wypowiedzieć Twoim odbiorcom na temat tego, co lubią lub co myślą na dany temat. Świetnym przykładem tego typu postu może być dyskusja dotycząca najgorszego filmu w 2019 pod postem udostępnionym przez sieć kin Cinema CIty.
Wykorzystuj Real Time Marketing
Real Time Marketing to posty w których reagujemy na wydarzenia z otaczającego nas świata nawiązując do naszej firmy. Tych postów w większości przypadków nie da się zaplanować. Sukces naszego posta zależy od popularności informacji, do jakiej nawiązujemy oraz od pomysłu. Z tej formy postów znana jest szwedzka firma IKEA czy polska marka Krakus.
Komunikuj się językiem Twoich odbiorców
Z pomocą Audience Insights możesz sprawdzić kim są Twoi odbiorcy. Gdy ich poznasz, będziesz mógł tworzyć kreacje nawiązujące w zabawny sposób do tego co ich interesuje lub tego co lubią. Sieć dyskontów Lidl na swoim profilu pomysłowo odnosi się do oferowanych przez siebie produktów tworząc nietypowe podpisy dla produktów.
Twórz komiksy
Jest to aktualnie popularna forma komunikacji. Nie musisz tworzyć czegoś rozbudowanego i skomplikowanego. Wystarczy od jednego do trzech dymków, gdzie opowiesz jakąś historie nawiązującą do Twojej marki. Komiks może przybrać formę dymków do zdjęć lub rysunków. Marka Łomża Jasne Pełne chętnie sięga po tego typu formę komunikacji.
Dziel się twórczością fanów
Konsumenci często za pośrednictwem mediów społecznościowych dzielą się treściami dotyczącymi kupionego produktu. Stwórz im okazje do uczestnictwa w tworzeniu Twoich social mediów poprzez publikacje np. dostarczanych przez nich zdjęć produktów lub ich recenzji. Nagradzaj najciekawsze treści i udostępniaj je, jeżeli uzyskasz na to zgodę. Nowa Warszawa – portal dotyczący przestrzeni miejskiej w stolicy regularnie udostępnia zdjęcia swoich czytelników zamieszczone na dedykowanym hasztagu #NowaWarszawa.
Zaangażuj ankietami
Popularną nowością na Facebooku są ankiety. Są one dobrym sposobem na wywołanie reakcji ze strony obserwujących. To także świetny sposób na poznanie ich preferencji. Z pomocą ankiety możemy zapytać np. jakie produkty bardziej preferują. Ankiety mogą stać się elementem zabawy z obserwującymi co udowodniła strona Ostatnia Tawerna organizując wybory najpopularniejszych postaci z świata fantasy.
Twórz memy
Memy to format, który angażuje internautów oraz zdobywa pozytywne emocje. Jednak łatwo z nim przesadzić i stworzyć coś co jest niezgodne z charakterem Twojej marki. W związku z tym nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale w wielu branżach tego typu treści spotkają się z bardzo pozytywnym odzewem od grupy docelowej. Mistrzem w tworzeniu zabawnym obrazków, które nawiązują do sprzedawanych usług jest m.in. polskie konto serwisu streamingowego Netflix.
Podsumowanie
Mamy nadzieje, że kilka załączonych przykładów podsunie Ci ciekawe pomysły na posty na Twoim fanpage’u. Pamiętaj, że każda społeczność jest trochę inna. Dlatego poznaj swoją grupę docelową, obserwuj branżową konkurencje, wyciągaj wnioski i twórz treści, które będą dla odbiorców wartościowe i angażujące.
Warto doczytać:
- Kiedy publikować posty na Facebooku by mieć duże zasięgi i zaangażowanie? – Dowiedź się kiedy warto publikować swoje posty na Facebooku, aby mieć duże zasięgi i zaangażowanie
- Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – Sprawdź jak poprawnie i skutecznie promować swoje posty na Facebooku, aby nie tracić pieniędzy
- Jak zwiększyć zasięgi i zaangażowanie na Facebooku? – Dowiedź się jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie pod publikowanymi postami na Facebooku
Daniel Bury
Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja