Od kilku dobrych lat nurtującym tematem stał się marketing internetowy, który zdominował branżę kreatywną i marketingową.
E-marketing jest skuteczną, stale rozwijającą się gałęzią marketingu, z tego względu, że obecność w mediach i sieci wydaje się być dziś obowiązkowa, zwłaszcza dla firm, chcących zareklamować swoje usługi oraz produkty.
Do promowania danej firmy używa się zazwyczaj kilku kanałów i narzędzi marketingowych jednocześnie, aby zwiększyć szansę na dotarcie do grona potencjalnych klientów. Jakie kanały można wyróżnić w tzw. digital marketingu?
Spis treści:
Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Wiele przedsiębiorców, chcących zaistnieć ze swoją ofertą w Internecie decyduje się na pozycjonowanie swojej strony internetowej. Jest to długotrwały proces, kiedy to podejmowany jest przez specjalistę ds. SEO szereg różnych działań, mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarki.
Efektem pożądanym jest osiągnięcie wysokich pozycji na określone frazy kluczowe, powiązane bezpośrednio z tematyką i działalnością przedsiębiorstwa. Aby to jednak osiągnąć, strona internetowa musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, posiadać atrakcyjne dla algorytmów treści, czy mieć atrakcyjny profil linkowania.
Kampanie reklamowe Google Ads
Kolejnym popularnym sposobem na promocję własnej strony internetowej w sieci są reklamy płatne Google Ads (dawniej AdWords). Prowadząc kampanię reklamową w wynikach płatnych wyszukiwarki, ma się o wiele większe możliwości kontroli i sterowania reklamą.
Mając określony budżet przeznaczony na kampanię, wybiera się okres, porę dnia i konkretne słowa, na które ma lub nie ma wyświetlać się dana witryna.
Płatność pobierana od reklamodawcy jest wyłącznie w momencie, gdy użytkownik kliknie w napotkany link z reklamą. W każdym momencie można zasilić konto kampanii o dodatkowe środki, wstrzymać ją, czy zmienić zasady jej działania.
Social media
Ważną częścią marketingu internetowego są oczywiście media społecznościowe, z których codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Niegdyś używane głównie do porozumiewania się ze znajomymi dziś stały się potężnymi narzędziami biznesowymi, pozwalającymi dotrzeć do odbiorców.
Umożliwiają prowadzenie firmowych profili, które śledzić mogą klienci, fani, czy inne zainteresowane osoby. Przedsiębiorstwo może tam zamieszczać nowinki o swoich produktach, czy usługach lub zainteresować innym tematem, powiązanym z działalnością.
Social media umożliwiają również prowadzenie kampanii reklam płatnych, które działają podobnie jak reklamy w wyszukiwarce. Pozwalają łatwe sterowanie kampanią, ustalenie grupy docelowej i mierzenie skuteczności.
Marketing internetowy to oczywiście nie tylko wymienione metody, ale również inne działania takie jak video marketing, mailing, czy content marketing. Obecnie to najefektywniejsze narzędzie reklamy, dzięki któremu można stosunkowo niskim kosztem uzyskać wzrosty sprzedaży, czy popularności marki. Nic zatem dziwnego, że wydatki na marketing internetowy stale rosną.
Warto doczytać:
- 7 porad marketingowych w mediach społecznościowych, które pomogą rozwinąć Twój biznes – Poznaj 7 rad, które pomogą Ci prowadzić lepszy marketing w social mediach
- TOP 10 przydatnych narzędzi w marketingu internetowym – Poznaj 10 przydatnych narzędzi, które usprawnią i przyspieszą Twoje działania marketingowe
- Jak zabrać się za marketing w mediach społecznościowych? Planujemy swoją obecność w social mediach – Zaplanuj własne działania marketingowe w social mediach