Prowadzenie profilu na Instagramie odbywa się w dużej mierze przy pomocy smartphona lub tabletu. Jak sobie radzić z prowadzeniem profilu w łatwy i skuteczny sposób, aby nie trzeba było chodzić cały czas z telefonem w ręku i pilnować godzin publikacji postów?
Poniżej prezentuje kilka przydatnych aplikacji, które sam używam lub używałem i mogę stwierdzić że znacząco ułatwiają pracę, nawet na kilku profilach.
Instagram – przydatne narzędzia
[Aktualizacja artykułu: 29.03.2022]
IconoSquare
Kombajn analityczny, jeżeli chodzi o profil Instagrama. Świetne narzędzie, które pozwala sprawdzić większość danych na temat naszego konta. Dowiecie się między innymi kim są Wasi odbiorcy, kiedy klikają i w co, jakie posty cieszą się największą popularnością, jakie tagi warto wybierać, oraz w których godzinach najlepiej publikować posty.
Najfajniejszą jest to że IconoSquare pokazuje wszystkie komentarze, które pozostawili fani na profilu i daję możliwość w łatwy sposób odpowiedzieć na każdy z nich z poziomu aplikacji
Zalety narzędzia:
- 30-dniowy darmowy okres próbny
- Zarządzanie wieloma profilami z jednego pulpitu nawigacyjnego
- Możliwość planowania publikacji postów
- Statystyki zasięgów postów, grup odbiorców itp.
- Automatyczne generowanie raportów
Adres strony internetowej: https://pro.iconosquare.com/
Hootsuite
Aplikacja do zarządzania kanałami social media. W łatwy sposób możemy obsługiwać takie platformy jak Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, YouTube oraz Instagram. Mamy możliwość skorzystania z 30-dniowego okresu próbnego, w którym będziemy mogli zapoznać się z funkcjami narzędzia.
Dzięki Hootsuite zaplanujemy kolejne posty, które mają się wyświetlać na Instagramie w określonych dniach lub godzinach. Niestety, aplikacji jest tak skonstruowana iż pozwala tylko na przypomnienie o dodaniu postu i w łatwy sposób go dodać do profilu. Jak dla mnie duży minus za to że brakuje automatyzacji tego procesu.
Swoją drogą, liczę na to że w przyszłości Instagram wprowadzić funkcję planowania postów, przynajmniej dla profili biznesowych.
Zalety narzędzia:
- 30-dniowy darmowy okres próbny
- Możliwość obsługiwania różnych social mediów np. Instagram, Facebook, LinkedIn
- Planowania publikacji postów
- Statystyki zasięgów postów, grup odbiorców itp.
Adres strony internetowej: https://www.hootsuite.com/
Canva
O tym narzędziu pewnie już spora liczba osób słyszała, jest to Canva – narzędzie do tworzenia grafiki. Pomaga osobom, które nie bardzo Sobie radzą z grafiką, lub chcą znacznie skrócić czas tworzenia atrakcyjnej wizualizacji. Używam go przy tworzeniu postów na Instagramie, które mają za zadanie informować o promocjach, rabatach lub konkursach. Dzięki czemu mogę zamieścić proste treści na grafice w ładny i estetyczny sposób nie męcząc się przy tym zbyt długo.
Canva posiada wiele darmowych szablonów i zdjęć stockowych, które z powodzeniem można wykorzystać przy tworzeniu atrakcyjnego postu informacyjnego na Instagramie.
Zalety narzędzia:
- Darmowy plan bez ograniczeń czasowych
- Duża liczba darmowych grafik, zdjęć, szablonów
- Możliwość tworzenia grafik, animacji, filmów i prezentacji
- Publikacja treści bezpośrednio z tego narzędzia
- Narzędzie webowe - oznacza to, że nie musisz go pobierać na swój komputer
Adres strony internetowej: https://www.canva.com/
Crowdfire
Narzędzie do zarządzania fanami, oraz do zwiększania ich ilości. Aplikacja pozwala w prosty sposób zrobić porządek w użytkownikach, których obserwujesz oraz dodaje do obserwowanych użytkowników, którzy pasują do grupy osób jakie aktualnie obserwujesz. Dzięki temu możesz w sposób “półautomatyczny” usuwać z obserwowanych osoby, które nie obserwują Twojego profilu, obserwować osoby pasujące do tematyki twojego profilu, oraz sprawdzać, które z osób przestały Cię obserwować.
Przyznam, że całkiem przydatne narzędzie, szkoda że darmowa wersja jest bardzo okrojona w możliwości i trzeba zakupić wersję płatną, by móc lepiej wykorzystać potencjał Crowdfire.
Zalety narzędzia:
- Darmowy plan
- Możliwość planowania postów w social mediach
- Integracja z różnymi platformami np. Facebook, Instagram, Twitter
- Statystyki publikowanych postów
Adres strony internetowej: https://www.crowdfireapp.com/
VSCO
Świetna aplikacja do obróbki zdjęć publikowanych na Instagramie. Oprócz podstawowej edycji zdjęć można również nakładać różnego rodzaju filtry. VSCO posiada dużą bazę filtrów, które uatrakcyjnią twoje zdjęcia. Dodatkowo filtry z bazy VSCO nie obniżają jakości udostępnianych zdjęć w przeciwieństwie do korzystania z innych filtrów.
Warto pamiętać, że VSCO to nie tylko aplikacja do edycji zdjęć, ale również platforma społecznościowa z pełną ilością inspiracji.
Zalety narzędzia:
- Darmowa aplikacja
- Możliwość obróbki zdjęć w aplikacji na telefonie
- Filtry, które nie obniżają jakości zdjęć
- Duża społeczność i baza inspirujących zdjęć
Adres strony internetowej: https://vsco.co/
Leetags
Hashtagi to już kultowy element, bez których nie wyobrażamy sobie funkcjonowania w social media. Jedno kliknięcie w słowo poprzedzone # sprawia, że możemy otrzymać więcej postów powiązanych tematycznie. Jest to świetny sposób na budowanie zainteresowania i zasięgów.
Leetags to narzędzie, które pomoże nam generować listę bezpiecznych i popularnych hashtagów. Dlaczego bezpiecznych? Niektóre hashtagi są banowane na Instagramie i używanie ich pod publikowanymi zdjęciami mogą ograniczyć nasze zasięgi. Leetags pokazuje nam też najbardziej popularne hashtagi, dzięki czemu mamy pewność, że wykorzystujemy możliwie najlepsze tagi pod swoimi postami.
Zalety narzędzia:
- Darmowa aplikacja
- Generowanie popularnej ilości hashtagów
- Sprawdzanie czy hashtag nie jest zbanowany
- Baza hashtagów stale aktualizowana
Adres strony internetowej: https://www.leetags.com/
Warto doczytać:
- Darmowe narzędzia online do tworzenia grafiki – Sprawdź jak stworzyć grafikę online – jeżeli potrzebujesz darmowego narzędzia do tworzenia grafiki, to ten artykuł jest dla Ciebie
- Jak wybrać skuteczne narzędzie do monitoringu cen w e-commerce? – jeżeli chcesz być na bieżąco z tym w jakich cenach sprzedaje produkty Twoja konkurencja to zdecydowanie warto korzystać z dedykowanych narzędzi do monitorowania cen
- TOP 10 przydatnych narzędzi w marketingu internetowym – dowiedź się z jakich narzędzi warto korzystać w marketingu online, które ułatwiają i przyspieszają pracę
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl