Może się zdarzyć, że w pewnym momencie będziemy potrzebować pomocy w prowadzeniu fanpage na Facebooku. Jak dodać nowego administratora lub redaktora fanpage na Facebooku? O tym przeczytasz poniżej!
Problem z dodawaniem administratorów zauważyłem przy okazji współpracy z moimi klientami, którzy bardzo często nie wiedzą, jak dodać taką osobę na swoim firmowych fanpage’u.
Dlatego postanowiłem stworzyć, krótki poradnik przedstawiający krok po kroku jak dodawać nowych użytkowników zarządzających fanpage.
Spis treści:
Jakie rolę przydzielić użytkownikowi na fanpage?
Nim jednak zajmiemy się dodawaniem nowego użytkownika do Twojego fanpage, warto dowiedzieć się jakie role możemy mu przypisać w zależności od potrzeb. Administrator to nie jedyna funkcja, jaką możesz nadać nowemu użytkownikowi.
Administrator
Administrator to osoba, która ma wszelkie uprawnienia do zarządzania stroną na Facebooku. Może dodawać posty, tworzyć reklamy, sprawdzać statystyki, odpisywać na wiadomości prywatne itp.
Dodatkowo ma dostęp do wszystkich ustawień fanpage, dzięki czemu może dodawać i usuwać użytkowników zarządzających stronę, a nawet skasować cały fanpage – dlatego, tę funkcję nadawaj tylko i wyłącznie zaufanym osobom.
Redaktor
Osoba z tą funkcją na fanpage’u może udostępniać posty, odpisywać na wiadomości prywatne, tworzyć reklamy itp. Nie ma dostępu do wrażliwych ustawień fanpage, przez co nie może dodawać nowych osób zarządzających oraz ich usuwać.
Moderator
Osoba pełni podobną funkcję co redaktor, z tym że nie ma możliwości publikowania postów na fanpage’u. Może tworzyć reklamy, odpisywać na wiadomości i komentarze jako strona.
Reklamodawca
Reklamodawca ma jedynie możliwość tworzenia reklam dla fanpage i dostęp do statystyk strony na Facebooku
Analityk
Analityk to osoba, która ma dostęp tylko i wyłącznie do statystyk fanpage
Niestandardowe
Wybierając tę opcję możemy sami poprzez Menedżera Firmy zarządzać określonymi dostępami dla wybranej osoby. Dzięki temu możemy tworzyć różne kombinacje w zależności od naszych potrzeb.
Jak dodać nową rolę na fanpage?
Czas najwyższy przedstawić cały proces dodawania nowych użytkowników do fanpage na Facebooku. Aby nadać określone uprawnienia, poproś osobę o podanie adresu e-mail jaki używa na Facebooku – to ułatwi nam dodawanie użytkownika w przypadku, gdy jeszcze nie polubił naszego fanpage.
W sytuacji, gdy użytkownik jest fanem naszej strony na Facebooku możemy ograniczyć się tylko do znajomości jego imienia i nazwiska lub adresu URL prywatnego profilu na FB.
Z poziomu fanpage wejdź w Ustawienia, a następnie po lewej stronie w pionowym menu wybierz sekcje Role na stronie.
W tej sekcji odnajdź pole Przypisz nową rolę na stronie i wpisz adres e-mail lub imie i nazwisko osoby, której chcesz nadać uprawnienia (możesz wkleić również wspomniany wcześniej adres URL profilu użytkownika na Facebooku). Po wpisaniu tych danych Facebook powinien wyświetlić Ci osobę – wybierz ją z listy.
Następnie obok wybranej osoby odnajdziesz opcje związaną z nadawaniem określonej roli, jaką ma pełnić ta osoba na Twoim fanpage. Domyślnie powinien być ustawiona rola Redaktora, ale po kliknięciu na nią wyświetli Ci się cała lista dostępnych możliwości – wybierz tą, która najbardziej Ci odpowiada.
Następnie kliknij przycisk Dodaj i to wszystko! Teraz nowo dodana osoba musi zaakceptować przyznana rolę na swoim prywatnym koncie – otrzyma powiadomienie.
Mam nadzieję, że wpis będzie przydatny i pomoże Ci w nadawaniu ról na Twoim fanpage’u.
Do następnego przeczytania;)
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Dowiedź się jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na Facebooku
- Ile kosztuje prowadzenie fanpage? Dokładna wycena na przykładzie – Sprawdź ile może Cię kosztować zlecenie prowadzenie fanpage Twojej firmy
- Co publikować na firmowym fanpage-u? 6 przykładów postów – Brak pomysłów na posty publikowane na Facebooku? Poznaj 6 pomysłów
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl