Do przeczytania w 5 min.

Jak napisać skuteczną reklamę tekstową w Google Ads? 5 wskazówek, które poprawią efektywność reklamy

Ograniczona ilość znaków możliwych do wpisania w nagłówku sprawia, że wiele osób ma problem ze stworzeniem skutecznej reklamy tekstowej w Google Ads. Krótkie i chwytliwe teksty to jeden z głównych czynników wpływających na sukces reklamy.

Dziś jednak postaram się pomóc i przedstawić Ci 5 wskazówek, które samemu używam przy tworzeniu reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google. Mam nadzieję, że te kilka rad pomoże Ci poprawić współczynnik CTR.

Spis treści:

Używaj liczb w nagłówkach

Reklamy tekstowe zawierające w nagłówku liczby są jednymi z najchętniej klikanych reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google. To nie tylko moja obserwacja, ale również fakt potwierdzony wynikami badań przeprowadzonych przez firmę Conductor.

Jakie liczby warto stosować w nagłówku? Zdecydowanie polecam umieszczać wszelkie rabaty, ceny, koszty lub czas dostawy, dostępność (np. pracujemy 24h), daty, wyliczenia czy też lata doświadczenia.

Umieszczenie liczb sprawi, że użytkownik poszukujący produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę chętniej kliknie reklamę tekstową.

Używaj słów kluczowych w reklamie tekstowej

Niby jest to oczywiste i zalecane przez Google Ads, to wiele osób nie stosuje się do tej rady w swoich reklamach tekstowych wyświetlanych w wyszukiwarce.

Słowa kluczowe, na które wyświetla się nasza reklama warto umieszczać w nagłówku, treści reklamy oraz URL.

Ludzie mają tendencje do skanowania treści, a nie ich wnikliwego czytania. W ten sposób wyszukują tylko słów kluczowych, które im najbardziej odpowiadają. Jeżeli Twoja reklama nie będzie zawierać szukanych słów to prawdopodobnie osiągniesz dużo gorszy wynik, niż w przypadku, gdy zastosowałbyś się do tego zalecenia.

Poznaj intencje użytkownika

Użytkownicy wyszukiwarki Google różnią się od użytkowników mediów społecznościowych tym, że posiadają konkretną intencje. Osoby korzystające z social media spędzają tam po prostu miło czas kontaktując się ze znajomymi, czytając ciekawe wpisy, czy też oglądając zdjęcia.

Wyszukiwarki Google używamy w sytuacji, gdy poszukujemy jakieś konkretnej informacji, produktu czy też usługi. Dlatego zdecydowanie chętniej klikamy w reklamy!

Oczywiście nie wszystkie reklamy są aż tak chętnie klikane, aby tak było musimy poznać intencje użytkownika. Dzięki temu wyświetlimy mu trafny nagłówek reklamy.

W sytuacji, gdy użytkownik wyszukuje słów kluczowych “najlepszy smartphone” to niekoniecznie trafną reklamą będzie reklama typu “Samsung S8 – Najlepszy smartphone – 10% rabatu na zakup”. Warto w takiej sytuacji zapoznać się nie tylko z wyświetlanymi reklamami, ale również z darmowymi wynikami wyszukiwania.

Może się okazać, że w darmowych wynikach wyszukiwania wyświetlają się strony przedstawiające ranking 10 najlepszych smartphone’ów. Google od dłuższego czasu skupia się na wyświetlaniu w organicznych wynikach stron, które najlepiej odpowiadają na intencje użytkownika.

Dlatego zanim uruchomisz reklamę tekstową w wyszukiwarce Google poznaj intencje użytkowników, którzy będą wpisywać wybrane słowa kluczowe. Może się okazać, że chcąc sprzedawać produkty będziesz trafiać do osób, które dopiero są na etapie poszukiwania.

Nawet jeżeli taka osoba odwiedzi Twoją witrynę to po kilku sekundach ją opuści, a Ty poniesiesz koszt kliknięcia reklamy tekstowej.

Zadawaj pytania w nagłówku reklamy tekstowej

Pytania w nagłówku są rzadko używane, ale nie zmienia to faktu, że mogą poprawić efektywność Twojej reklamy tekstowej wyświetlanej w wyszukiwarce Google.

W myśl zasady “Klient nie chce kupić młotka, on chce wbić gwóźdź!” możesz spróbować odwołać się do konkretnej potrzeby, która ma spełnić dany produkt lub usługa. Jednym z najlepszych sposób by to zrobić jest zadanie pytania, a tym samym wyróżnienie się na tle innych konkurencyjnych nagłówków wyświetlanych w Google.

Przykład: Zapytanie użytkownika wpisane w wyszukiwarkę Google: krople do oczu. Nagłówek reklamy tekstowej stworzonej w Google Ads wyświetla: Masz spuchnięte oczy? – Krople XYZ przyniosą ulgę”.

Zauważ, że nagłówek bezpośrednio zwraca się do użytkownika niejako próbując się z nim komunikować. Według Conduktora, zwracanie się do użytkownika i zadawanie mu pytań to dwie z najważniejszych metod komunikacji, które mają zastosowanie w copywritingu.

Zadawanie pytań w nagłówku pozwala na zwiększenie trafności reklamy i automatyczne wywołanie odpowiedzi. Warto przetestować w swoich reklamach tekstowych.

Używaj słów, które zwiększają szanse kliknięcia

O używaniu wezwań do działania typu “Kup Teraz” lub “Zadzwoń Teraz” słyszał chyba każdy, kto korzysta z reklamy w internecie. Bez względu na to, czy reklamujesz się na Facebooku, czy w Google Ads to warto takich wezwań używać.

Ta wskazówka dotyczy jednak innych słów, które mają wpływ na poprawę CTR w reklamach tekstowych w Google Ads. Używanie ich sprawia, że przyciągamy uwagę użytkowników.

Jakie to słowa? Oto krótka lista:

To tyle na dziś! Mam nadzieję, że te kilka wskazówek dotyczących tworzenia skutecznych reklam tekstowych w Google Ads sprawi, że efektywność Twojej reklamy znacznie się poprawi. Powodzenia;)

Warto doczytać:

  1. Dopasowania słów kluczowych w Google Ads – Co to jest i jak je stosować? – Dowiedź się wszystkiego na temat dopasowań słów kluczowych i tego jak ich poprawnie wykorzystywać w swoich kampaniach
  2. Jak uskutecznić swoją reklamę w Google Ads? Tworzymy cele i zwiększamy konwersje – Popraw wyniki swoich kampanii Google Ads dzięki optymalizacji w oparciu o maksymalizacje konwersji
  3. Remarketing w Google Ads — reklama kierowana do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę – Uruchom najskuteczniejszą kampanie reklamową w Google Ads

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl