Jak pozycjonować się lokalnie? 4 skuteczne sposoby na zdobycie pierwszej pozycji w Google - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak pozycjonować się lokalnie? 4 skuteczne sposoby na zdobycie pierwszej pozycji w Google

Podziel się!

Agencje seo i marketingowe coraz częściej oferują swoim klientom pozycjonowanie lokalne. Dzięki niemu nasza witryna ma być widoczna lepiej lokalnie i pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania w kontekście konkretnej miejscowości.

Pozycjonowanie takie jest szczególnie korzystne dla firm stacjonarnych lub marek, które działają w określonej lokalizacji i zależy im na byciu widocznym w wyszukiwarce właśnie w danym miejscu. Wiele osób nie wie jednak do końca – czym jest, jak działa i na czym polega pozycjonowanie lokalne oraz jakie korzyści może odnieść. W dalszej części prezentujemy odpowiedzi na te pytania i wyjaśnimy zasadę działania pozycjonowania lokalnego.

 

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to pozycjonowanie witryny, ale w kontekście danej lokalizacji np. miasta. Dbając o to, aby była ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, skupiamy się głównie na danej lokalizacji.

Istnieje kilka rodzajów działań, które pomogą pozycjonować nam witrynę lokalnie i sprawiać, że nasza witryna będzie pojawiała się wynikach wyszukiwania, gdy dany użytkownik będzie wyszukiwał produktu/usługi w danym mieście lub po prostu będzie korzystał z wyszukiwarki, przebywając w danej miejscowości.

Działania pozycjonowania lokalnego opierają się głównie na tych znanych z pozycjonowania ogólnego, ale są nieco zmodyfikowane.

Pozycjonować witrynę lokalnie możemy zarówno dodatkowo, oprócz standardowego pozycjonowania, jak i skupiając się wyłącznie na nim. Z tego rodzaju pozycjonowania korzystać będą głównie firmy i marki działające lokalnie lub np. stacjonarnie oraz osoby, które posiadają produkt skierowany dla konkretnej lokalizacji np. “pamiątkowe ciupagi”.

 

Jakie korzyści daje nam pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to wiele korzyści. Pierwszą z nich jest trafienie do grupy docelowej i efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego. Pozycjonując swoją witrynę lokalnie, możemy też pozyskać wielu klientów, którzy wyszukują konkretne usługi i produkty lokalnie, a następnie w większości przypadków korzystają z oferty znalezionej w ten sposób firmy.

Reklama taka nie jest również trudna we wdrożeniu lub droższa od tradycyjnej. Agencja marketingowa z łatwością wykona dla nas takie pozycjonowanie, a na rynku istnieje wiele agencji oferujących taki typ pozycjonowania.

Jedną z największych korzyści jest obecność na mapach Google, które są często wykorzystywane do wyszukiwania informacji czy usług w danej miejscowości. Będąc na nich w formie pinezki, możemy szybko zwiększyć napływ nowych klientów.

 

Google Maps — Wizytówka Twojej firmy

Pierwszym sposobem na pozycjonowanie swojej witryny jest dodanie się na Google Maps jako firma w formie “pinezki”. Działanie takie da nam podwójne korzyści, gdyż będziemy widoczni na mapie w konkretnym miejscu, a wyszukiwarka Google będzie pozycjonowała nas w standardowym, tradycyjnym wyniku wyszukiwania w kontekście lokalizacji.

 

 

Dodanie swojej marki na mapie Google jest niezwykle ważne. Usług i firm w ten sposób szuka nawet ok. 70%-80% użytkowników Google wpisując daną frazę do aplikacji map. Następnie po wyświetleniu konkretnych firm — pinezek ponad połowa z nich wybiera i przegląda oferty konkretnej firmy. Bycie obecnym na Google Maps jest również szansą oprócz pozyskiwania wielu nowych klientów na wyprzedzenie konkurencji.

Obecnie wiele firm nie jest obecnych na mapie Google, pomimo tego, iż istnieją w danej lokalizacji. Sporo osób zatem szukających danej firmy lub usługi lokalnie otrzyma np. 5 pinezek firm, gdy w rzeczywistości w danym mieście jest ich np. 10. Wizytówka Google Moja Firma i dodanie się na mapach Google umożliwia także umieszczenie zdjęć, wirtualnego spaceru czy danych kontaktowych, które pozwolą nawiązać z nami kontakt klientowi.

 

Teksty SEO z frazami lokalizacyjnymi

Drugim sposobem na pozycjonowanie własnej witryny jest tworzenie tekstów seo z konkretnymi frazami, ale rozszerzonymi o końcówki lokalizacyjne. W myśl tej strategii w tekstach SEO będziemy do frazy np. fryzjer dodawać nazwę miasta np. Szczecin, co da słowo kluczowe “fryzjer Szczecin” lub “fryzjer w Szczecinie”.

Jest to najprostszy sposób, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania danej frazy, którą wpisuje wiele osób mieszkających w Szczecinie i szukających fryzjera. Bazując na tym, iż Google samodzielnie potrafi określić lokalizację witryn i proponować je w danym kontekście może nie być wystarczające, dlatego warto zadbać o teksty seo z takimi frazami lokalnymi. Teksty seo możemy zamawiać u copywriterów, freelancerów czy w agencji marketingowych.

 

Tytuły, opisy strony i dane strukturalne

Kolejnym bardzo dobrym i często pomijanym sposobem na pozycjonowanie lokalne naszej witryny jest odpowiednie uzupełnienie danych strukturalnych, tytułów i opisów strony, które będą widoczne w wyszukiwarce wraz z linkiem do witryny jako wynik.

 

 

Najczęściej wyszukiwarka Google samodzielnie wybiera najtrafniejszy krótki fragment czy tytuł strony, gdyż samodzielnie o tym zapominamy. Jest to jednak idealna szansa, aby celnie opisując krótko naszą witrynę użyć słów kluczowych wraz z daną lokalizacją.

To ważne miejsce zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarki, której dostarczamy istotnych danych o naszej witrynie, wiec warto pamiętać o samodzielnym i odpowiednim nadaniu tytułu czy opisu strony. Dobrym pomysłem jest też umieszczanie nazwy miasta w nagłówkach h1.

 

Link Building z lokalnych for

Pozycjonowanie to również link building, czyli umieszczenie na zewnętrznych witrynach linków do naszej witryny. Mają one formę wpisów polecających naszą witrynę wraz z odnośnikiem do nich. Google w ten sposób ocenia czy inne strony polecają naszą witrynę i jeśli to robią, wyżej umieszcza nasz serwis w wynikach wyszukiwania.

W standardowej wersji przykładamy wagę jedynie do jakości for internetowych oraz umieszczeniu linków w na największej ilości stron. Linkowanie lokalne będzie wyglądało w taki sam sposób, ale nasze wpisy z linkami do witryny będziemy umieszczać na forach i witrynach lokalnych np. związanych z daną miejscowością czy lokalizacją.

Dzięki temu Google po raz kolejny dostanie jasny sygnał, w jakiej lokalizacji działamy i będzie skuteczniej pozycjonowało naszą witrynę lokalnie.

Mam nadzieję, że tych kilka rad pomoże Ci w poprawie widoczności Twojego lokalnego biznesu w wyszukiwarce Google. Daj znać w komentarzu jeżeli masz inne skuteczne sposoby na pozycjonowanie lokalne;)