Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą strony internetowe? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą strony internetowe?

Podziel się!

Każdy biznes potrzebuje odpowiednio przeprowadzonego pozycjonowania. Ten artykuł rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości, dotyczące wyboru specjalisty od zdobywania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach.

Kim jest osoba pozycjonująca strony internetowe? Czym się powinien cechować dobry pozycjoner? Jak wybrać najlepszego fachowca?

Ten wpis udzieli Wam odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania.

Marketing internetowy stał się dzisiaj bez cienia wątpliwości najbardziej skutecznym sposobem zdobywania rozgłosu. Jeśli nie ma Cię w internecie – nie istniejesz. Z biegiem czasu obserwujemy, jak ten – pierwotnie raczej żartobliwy – slogan, staje się coraz bardziej dosłownym odzwierciedleniem naszego świata.

Jeśli chcemy, żeby nasz biznes, usługa lub prywatny blog rozwijały się i zyskiwały coraz szersze grono odbiorców – musimy zadbać o zapewnienie sobie odpowiedniej pozycji w internecie.

Z pozycjonowaniem sprawa wygląda podobnie jak z wyborem odpowiedniego prawnika czy fryzjera – z zewnątrz zadanie to wydaje się niezbyt skomplikowane i każdy choć raz w życiu myślał, żeby zająć się nim samodzielnie zamiast zlecać to komuś z zewnątrz.

Większość z tych, którzy wcielili swoją samodzielną wizję w życie jednak szybko przekonała się, że rzeczywistość w tej kwestii prezentuje się na ogół nieco inaczej niż nasze wyobrażenia.

 

Kim jest dobry pozycjoner?

Szukając odpowiedniej osoby lub firmy do pozycjonowania naszej strony internetowej, zawsze koncentrujmy się przede wszystkim na realnych wynikach naszego kandydata.

Jeśli jego jedyną rekomendacją jest kwiecisty opis swoich usług i wieloletniego doświadczenia, umieszczony na internetowej wizytówce – wstrzymajmy się. Przynajmniej do momentu, w którym nasz kandydat podzieli się z nami przykładami zrealizowanych projektów, odnoszących się do realnie istniejących osób i instytucji – oraz oczywiście ich stron internetowych.

Dzięki temu będziemy mogli nie tylko zweryfikować skuteczność pozycjonera, wpisując związane z konkretnymi projektami frazy w wyszukiwarkę, ale także uzyskamy kontakt do podmiotów, z którymi wcześniej współpracował nasz specjalista. Dzięki temu będziemy mogli się z nimi skontaktować i dowiedzieć się, jak rzeczoną współpracę wspomina sam zleceniodawca.

Jeśli zaś osoba, oferująca pozycjonowanie wstrzymuje się przed pokazaniem nam konkretnych wyników swojej pracy czy przekazaniem referencji – powinien być to dla nas jasny i czytelny znak, że szukamy w niewłaściwym miejscu.

Pamiętajmy, że zlecanie pozycjonowania ze względu na charakterystykę tej pracy jest przedsięwzięciem dość ryzykownym. Pierwsze efekty tego typu działań mogą być widoczne nawet po 6 miesiącach od momentu rozpoczęcia świadczenia usługi. Z tego względu nigdy nie powierzajmy naszej witryny w ręce osób, które nie są w stanie za pomocą odpowiednich przykładów zaświadczyć o swojej skuteczności.

 

Cechy dobrego pozycjonera

Dobry pozycjoner musi posiadać zestaw umiejętności, pozwalających mu na jak najlepsze wykonywanie swojej pracy. Do najważniejszych zaliczymy:

    • Znajomość języków kodowania stron internetowych (CSS i HTML to absolutne minimum)
    • Bardzo dobry styl konstruowania wypowiedzi i zdolność tworzenia angażujących treści. Warunek ten jest konieczny także w przypadku osób pozycjonujących, zlecających tworzenie tekstów na naszą stronę copywriterom. Bez odpowiedniego wyczucia stylu i estetyki słowa pisanego nie będą oni w stanie określić, które teksty zostały skonstruowane w odpowiedni sposób. Istotnym zadaniem osoby, pozycjonującej strony internetowe jest redakcja tekstów, dostosowana nie tylko do algorytmów wyszukiwarek, ale także do zasad gramatyki.
    • Dociekliwość i szczerość. Dobry pozycjonista nigdy nie będzie nam obiecywał osiągnięcia pierwszej pozycji w wyszukiwarce po roku współpracy. Zamiast tego możemy się z jego strony spodziewać szczegółowego wywiadu na temat profilu naszej działalności, charakterystyki niszy (jeśli w takowej działamy) i sposobów działania naszej konkurencji. Pozycjoner to osoba, która regularnie będzie nam zdawała raport z efektów swojej pracy. Dzięki niemu nie tylko dowiemy się, jak możemy usprawnić swoją działalność, ale także poznamy pewne posunięcia rynkowe naszych konkurentów, co umożliwi nam odpowiednie usprawnienie naszej usługi.

 

Jak wybrać dobrego pozycjonera – nie daj się zwieść

W przypadku dobierania odpowiedniej osoby do pozycjonowania stron musimy działać nieszablonowo. W wyborze z całą pewnością nie powinniśmy zwracać uwagi na oceny Google czy nawet pozycję naszego kandydata w organicznych wynikach wyszukiwania. Rynek SEO zdominowany jest przez wielkie firmy, których pracownicy z reguły nie mają dostatecznie dużo czasu, żeby zapewnić nam usługę wysokiej jakości.

Opinie i gwiazdki z kolei są wyznacznikiem, który bardzo łatwo można zmanipulować. Możemy traktować je jako czynnik wspierający przy podejmowaniu decyzji – zwracajmy jednak szczególną uwagę na styl, w jakim napisane zostały opinie na temat usługi. Najbardziej wartościowe będą dla nas te, napisane przez rzeczywiście istniejące firmy, w sposób, który w naszym odczuciu wyda się autentyczny.

Umiejętności i stan aktualnej wiedzy naszego specjalisty ocenimy także po choćby pobieżnym zapoznaniu się z tworzonymi przez niego treściami. Jeśli w portfolio naszego pozycjonera znajdziemy teksty, naszpikowane powtarzającymi się słowami kluczowymi – możemy być pewni, że skorzystanie z jego usług nie pomoże, a wręcz drastycznie zaszkodzi naszej stronie internetowej.

Podstawą współczesnego pozycjonowania stron jest tworzenie angażujących treści, które skłonią naszych odwiedzających do zapoznania się z całością tekstu i pozostania na łamach witryny przez dłuższy czas.

Mam nadzieję, że te kilka rad pomoże Ci w wyborze odpowiedniej firmy lub osoby do pozycjonowania swojej witryny internetowej i pozwoli Ci uniknąć podjęcia współpracy z nierzetelnym pozycjonerem.