Facebook Business Manager to przydatne narzędzie, które pomoże nam w pracy nad kampaniami reklamowymi i zarządzanie wieloma fanpage-ami.
Jak stworzyć konto? Dziś krok po kroku od stworzenia po konfiguracje
Spis treści:
Business Manager – jak go stworzyć?
Aby stworzyć konto Business Manager-a należy wejść na stronę http://www.business.facebook.com. Następnie kliknij przycisk “Utwórz konto”
Pojawi Ci się panel logowania do prywatnego konta na Facebooku. Zaloguj się, a następnie zostaniesz przekierowany do kolejnego etapu formularza zakładania konta, w którym to będziesz musiał uzupełnić nazwę firmy (nie musi być to pełna nazwa przedsiębiorstwa).
A następnie podajesz swoje dane i gotowe!
Podstawowe opcje i konfiguracja panelu Menadżera Firmy na Facebooku
W lewym górnym rogu masz ikonkę trzech poziomych kresek obok których widnieje napis “Menadżer Firmy” – po kliknięciu pokażą Ci się podstawowe opcje – Ustawienia firmowe, Rozliczenia i Piksel – u dołu tego menu znajdziesz napis “Wszystkie narzędzia”
Po najechaniu lub kliknięciu pokaże Ci się większa lista dostępnych narzędzi w Menadżerze Firmy tak jak chociażby statystyki, menadżer reklam lub grupy odbiorców.
W pierwszym etapie interesują Cię “Ustawienia firmowe” – dzięki którym dodasz członków zespołu, dodasz zasoby (strony i konta reklamowe) oraz przypiszesz wszystkim osobą odpowiednie role.
Dodawanie zasobów
Facebook daje takie możliwości uzyskania dostępu do fanpage i kont reklamowych jak:
- Zgłoś prawa
- Poproś o dostęp
Zgłaszasz prawa do zasobów, które są Twoje, należą do firmy – Twoje konto reklamowe, Twój firmowy fanpage. Możesz je również stworzyć od zera w samym Menadżerze Firmy.
Prosisz o dostęp wówczas, gdy na przykład masz administrować cudzą stroną lub puszczać reklamy w czyimś imieniu. Twoi podwykonawcy czy zleceniobiorcy będą prosili o dostęp do Twoich stron, jeżeli wcześniej sam im go nie przyznasz, o czym za chwilę.
Dodawanie osób do Menadżera Firmy
Jako osoba, która założyła Menadżera Firmy, jesteś już do niego przypisany, ale Twoi współpracownicy – nie! Dodajesz ich z poziomu ustawień w menu Osoby. Wystarczy, że klikniesz “Dodaj nowych użytkowników” i wpiszesz ich mejle.
Ważne – muszą to być adresy powiązane z kontami na Facebooku. Do Menadżera Firmy logujemy się swoim profilem prywatnym.
To tyle, jeżeli chodzi o stworzenie i podstawową konfiguracje konta w Menadżer Firmy na Facebooku. Teraz już śmiało możesz używać tego narzędzia w swoich działaniach marketingowych.
Warto doczytać:
- Jak pobrać fakturę z Facebooka? – dowiedź się jak dodać dane firmy na potrzeby faktury z Facebooka i gdzie pobierać dokumenty
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – poradnik pokaże Ci jak uruchomić swoją pierwszą kampanie reklamową na Facebooku
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl