Jak pobrać fakturę z Facebooka? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Popularność Facebooka sprawia, że wiele firm zaczyna inwestować w promowanie postów. Każda firma chciałaby mieć możliwość wrzucenia takiej inwestycji w koszty, a do tego będziemy potrzebować faktury.

Dziś pokażę Ci jak pobrać fakturę z Facebooka krok po kroku.

Aby móc pobierać faktury z Facebooka musimy posiadać uzupełniony w firmowe dane Menedżer Reklam – bez tego wystawione faktury będą nieważne. Jeżeli nie korzystałeś dotychczas z Menedżera Reklam na Facebooku to musisz go założyć, a następnie uzupełnić w dane swojej firmy na którą Facebook ma wystawiać faktury – tutaj znajdziesz poradnik jak założyć Menedżer Reklamy.

 

Jak wprowadzić dane do faktury na Facebooku?

Poprawnie wystawiona faktura musi zawierać dane nabywcy – czyli w tym przypadku Twojej firmy. Facebook nie wystawi Ci faktury do czasu, aż wprowadzisz dane firmy. To oczywiste, ale gdzie to wprowadzić?

Zaloguj się do swojego Menedżera Reklamy na Facebooku i w lewym górnym rogu znajdziesz trzy poziome kreski – kliknij! Rozwinie Ci się lista z “Najczęściej używanymi”. Na dole tej listy kliknij “Wszystkie narzędzia” pojawią Ci się dodatkowe opcje – całość powinna wyglądać jak na zamieszczonym niżej screenie.

 

screen przedstawiający wprowadzanie danych do faktury na Facebook

 

Po prawej stronie w sekcji Ustawienia odnajdź i wybierz….. “Ustawienia”. Zostaniesz przeniesiony do konfiguracji swoje konta reklamowego, gdzie będzie można wprowadzić dane firmy, aby otrzymać fakturę.

Uzupełnij swoimi danymi pola taki jak nazwa firmy, adres i NIP. Jeżeli Facebook ma doliczyć VAT do faktury (w przypadku, gdy nie jesteś VAT-owcem) wybierz w sekcji Cel reklamy “Nie kupuje reklamy do celów biznesowych”. Dzięki temu Facebook do kosztów reklamy będzie doliczał VAT, a Ty unikniesz obowiązku samemu rozliczać się z Urzędem Skarbowym.

Ważne! Jeżeli jesteś na VAT i chciałbyś go samemu rozliczać z Urzędem Skarbowym, to koniecznie upewnij się, że jesteś zarejestrowany jako podatnik VAT-UE – bez tego nie będziesz mógł rozliczać się samemu.

 

Gdzie pobrać faktury z Facebooka?

Aby pobierać faktury z Facebook’a, musimy zalogować się do menedżera, a następnie w menu w lewym górnym rogu i przejść do zakładki “Rozliczenia i metody płatności”. Gdy tylko Facebook wystawi pierwszą fakturę znajdziesz ją w tej zakładce.

screen przedstawiający faktury Facebook

 

Możesz pobierać każdą fakturę osobno lub klikając przycisk “Pobierz wszystkie faktury” – wówczas Facebook wygeneruje zbiorczy dokument PDF, który będziesz mógł przekazać swojej księgowej.

To tyle, jak widzisz nie jest to trudne! Teraz już wiesz jak łatwo możesz pobierać faktury z Facebooka, więc nie pozostaje mi nic więcej jak życzyć przyjemnego inwestowania i dużych zwrotów!

Warto przeczytać: Jak pobrać fakturę z Google Ads? Krok po kroku

Jak pobrać fakturę z Facebooka?
5 (100%) 5 votes
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

5 Comments

  • ania
    Posted 10 grudnia 2018 o 09:21 0Likes

    wielkie dzięki za poradnik <3 w końcu udało mi się pobrać fv

    • Dominik Zych
      Posted 10 grudnia 2018 o 19:46 0Likes

      spoko, jeżeli będziesz miała inne problemy to śmiało pisz do nas na priv – może pomogę;)

  • Daniel
    Posted 12 grudnia 2018 o 11:40 0Likes

    dzięki, przydało się

  • Marek
    Posted 30 września 2019 o 11:41 0Likes

    Mam pytanie: czy bez problemu Wasze księgowe wrzucają faktury z FB w koszta? Czy musicie pisać oświadczenia, że na Waszą odpowiedzialność? Czy skarbówka miała kiedyś obiekcje do tych faktur? Pytam, bo w jakiejś interpretacji było napisane, że na fakturach od Facebooka brakuje pola “data wystawienia faktury” – jest tylko “data płatności”, co ponoć nie jest wystarczajace. A tymczasem spojrzałem na swój dokument i jest tam “data faktury/płatności”. Sam nie wiem…

Zostaw komentarz