Do przeczytania w 3 min.

Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?

Coraz częściej w internecie można natknąć się na blog firmowy. Wiele firm dostrzegło tym samym zalety prowadzenia takich działań w internecie. Jeżeli Ty jeszcze nie jesteś przekonany do prowadzenia własnego firmowego kąciku blogowego to pozwól, że przestawię Ci kilka powodów dla których warto to robić!

Hubspot – jeden z najbardziej popularnych i wiarygodnych źródeł w internecie – donosi, że 60% firm prowadzących blog zdobywa dzięki temu więcej klientów. Natomiast 57% zdobyło tą drogą przynajmniej jednego, a 55% zwiększyło w ten sposób ruch na stronie internetowej.

Jak widzisz jest nad czym się zastanowić;)

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Poprawia pozycję w wyszukiwarce Google

To chyba jeden z najbardziej popularnych powodów dla których warto prowadzić firmowy blog. Google widząc systematycznie pojawiającą się treść na stronie www może z czasem poprawić jej pozycję na kluczowe frazy. Dzięki temu Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce, a tym samym masz większą szanse, że liczba Twoich klientów się powiększy.

Firmowy blog zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce Google

Nawet jeśli nie poprawisz swojej pozycji w wyszukiwarce Google to i tak każdy nowy artykuł to kolejna zindeksowana strona więcej!

O czym pisać na blogu? Najlepszym pomysłem będzie pisanie o tym co klienci najczęściej wyszukują w Google. Taką wiedzę najlepiej też pozyskać wsłuchując się w pytania Twoich klientów. Za pewne zdarzają się pytania, które bardzo często się pojawiają.

Buduje wizerunek Twojej firmy

Dzięki prowadzeniu firmowego bloga lub nawet porad eksperta (jak zwał, tak zwał) poprawisz swój wizerunek. Odwiedzający Cię użytkownicy mogą Cię poznać jako eksperta, profesjonalistę i pasjonata w tym co robisz i chętniej skorzystają z Twojej oferty.

Zastanów się ile raz czytając dobry tekst tworzyłeś Sobie wizerunek autora jako guru danego tematu, eksperta lub specjalistę z którym chciałbyś współpracować. A teraz zastanów się co byś wybrał gdybyś miał do wyboru firmę, która prowadzi świetnego bloga – wiesz to bo zapoznałeś się z kilkoma artykułami lub firmę której ogłoszenie znalazłeś w internecie gdzie nagłówek brzmiał “Profesjonalnie i tanio”, którą wybierzesz?

Za pewne w pierwszym etapie skontaktujesz się z firmą, której blog czytałeś ponieważ znasz już ich wiedzę i umiejętności. Wizerunek jest to niezwykle ważny element w budowaniu firmy, a w internecie nic tak dobrze nie wpływa na pozytywny wizerunek jak dzielenie się wiedzą

To tyle, jeżeli chodzi o te najważniejsze powody, dla których warto prowadzić firmowy blog. Za pewne znajdzie się w internecie jeszcze wiele zalet, ale te dwie powinny Cię skłonić do zastanowienia się nad wdrożeniem takich działań w swoim marketingu internetowym.

Pamiętaj też, że blog to maraton. Nie masz co liczyć na szybkie efekty w pierwszych miesiącach rozpoczęcia działań związanych z publikowaniem treści. Najczęściej największe korzyści przynoszą artykuły opublikowane już jakiś czas temu, które zdążyły uzyskać satysfakcjonującą pozycję w wyszukiwarce Google.

Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i tworzyć teksty, a na pewno w przyszłości przyniosą efekt.

Warto doczytać:

  1. Jak prowadzić bloga, aby sprzedawał? 8 najlepszych rad dla zwiększenia efektywności – brak pomysłów na prowadzenie firmowego bloga? Poznaj nasze rady
  2. Własny blog – czyli prosty sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji – własny blog to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji
  3. 5 wskazówek, jak pisać lepsze teksty – podpowiadamy jak pisać lepsze teksty na swoją stronę internetową i blog
  4. Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google – chcesz poprawić pozycje swojej strony w wyszukiwarce Google przy pomocy bloga? Sprawdź jak pisać teksty zgodne z SEO

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl