Do przeczytania w 4 min.

Mailing sprzedażowy – 5 skutecznych wskazówek

Mailing sprzedażowy to jedna z form e-mail marketingu, która skupia się konkretnie na sprzedaży. Jeżeli masz już za sobą stworzenie pierwszej bazy potencjalnych klientów, z którymi nawiązałeś już relacje to czas najwyższy na przemyślane i rzetelnie przygotowany mailing, który zachęci do zakupów.

Pomożemy Ci go przygotować, pokazując elementy, które sprawiają, że wiadomości są częściej zauważane i chętniej otwierane przez Twoich odbiorców.

Spis treści:

Dlaczego tworzenie skutecznego mailingu jest trudne?

Nasi potencjalni klienci codziennie dostają wiadomości próbujące przykuć ich uwagę i zachęcić do zakupów. W związku, z czym mail sprzedażowy informujący o rewelacyjnej ofercie nie jest skazany na sukces, jeżeli wcześniej nie udało nam się poznać naszej grupy docelowej, jej stylu komunikacji, potrzeb, a co za tym idzie zbudować relacji.

Dlatego, jeżeli planujesz intensywne działania promocyjne z wykorzystaniem e-mail marketingu pamiętaj, by szczególną uwagę poświecić newsletterom. Więcej dowiesz się z wpisu “Wszystko, co musisz wiedzieć o e-mail marketingu“.

Co jest najważniejsze w mailingu?

Sukces naszej wiadomości zależy od dopracowaniu następujących kluczowych elementów:

Tworzenie skutecznego mailingu

Wzbudzaj zaufanie

Adres nadawcy to pierwsze co widzi odbiorca naszej wiadomości. Wykorzystuj jednolite pole nadawcy np. Daniel z MalyMarketing.pl. Unikaj adresów funkcyjnych jak np. info@malymarketing.pl, ponieważ z reguły są one nielubiane przez filtry antyspamowe. Trzymanie się tej zasady sprawi, że odbiorcy będą wiedzieli z kim mają do czynienia.

Zainteresuj tytułem

Od tego elementu w dużej mierze zależy, czy odbiorca będzie zainteresowany kliknięciem w Twoją wiadomość. Czy są jakieś sprawdzone zasady? Praktyka wskazuje, że chętniej otwierane są wiadomości zawierające:

Pamiętaj o testach A/B. Sformowania, które sprawdziły się z jedną grupą docelową, niekoniecznie sprawdzą z Twoją. To właśnie testy zweryfikują, czy Twoi odbiorcy lubią pytania, liczby, personalizacje, długie czy krótkie tematy.

Uzupełnij preheader

Jest to świetne miejsce, by uzupełnić szczegóły Twojej promocji, jej krótkie hasło oraz podsumowanie. Jeżeli go nie przygotujesz, skrzynka pocztowa ustawi go automatycznie za Ciebie, wykorzystując pierwsze 150 znaków Twojej wiadomości.

Pamiętaj o odpowiedniej konstrukcji e-maila

Wyraźnie zaznacz CTA

Banner musi być łatwo klikany, a hasło zwięzłe i krótkie. Optymalna grafika przycisku CTA powinna być w wymiarach minimum 29 x 44 px. Pamiętaj sprawdzić, czy podpięte linki działają i prowadzą wprost do miejsca docelowego.

Podsumowanie

Dopracowanie e-maili wymaga odpowiedniej strategii, testów oraz analizowania naszych odbiorców. Mamy nadzieje, że powyższe wskazówki pomogą osobom początkującym zoptymalizować mailing sprzedażowy.

Pamiętaj, by postawić się w miejscu swoich odbiorców i pomyśleć czego mogą oczekiwać od naszych wiadomości sprzedażowych.

Warto doczytać:

  1. Wszystko co musisz wiedzieć o e-mail marketingu – Dowiedź się wszystkiego co istotne w e-mail marketingu
  2. TOP 10 przydatnych narzędzi w marketingu internetowym – Poznaj 10 przydatnych narzędzi, które ułatwią i przyspieszą Ci pracę z marketingiem internetowym
  3. 3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie – Oto 3 wskazówki, które pomoga Ci poprawić sprzedaż online w Twoim biznesie

Daniel Bury

Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja