Content marketing, inaczej też zwany marketingiem treści to działania reklamowe, których głównym zadaniem jest zachęcenie klienta do zakupu danego produktu lub usługi.
Innymi słowy, chodzi o to, by redagować, a następnie publikować treści, które będą skuteczne i będą zachęcały klienta do podjęcia określonej akcji. Chcesz poznać narzędzia, które wspomogą publikowanie tekstów w sieci? Zapraszamy do lektury!
Przy tworzeniu treści na potrzeby internetu warto wykorzystać kilka przydatnych narzędzi. Niektóre z nich wspomagają analizę tekstu pod kątem wytycznych dla webmasterów i SEO, inne analizują panujące w internecie trendy. Jeśli szukasz dobrego korektora tekstów, potrzebujesz stworzyć infografikę lub chcesz zidentyfikować frazy kluczowe dla danej tematyki, warto sprawdzić narzędzia z poniższej listy!
Spis treści:
Language Tool to jedno z najbardziej przydatnych narzędzi, jeśli chodzi o Content Marketing. Ten wirtualny korektor potrafi poprawić tekst pod kątem stylistyki i gramatyki, w wielu językach, w tym również w naszym rodzimym języku polskim. To dla wielu copywriterów, pisarzy i twórców treści reklamowych niezastąpione narzędzie pracy!
Jeśli zależy Ci na trafnym dobieraniu słów kluczowych, musisz wypróbować planer słów kluczowych Google. To jedno z lepszych narzędzi do planowania fraz pod kątem SEO. Narzędzie umożliwia sprawdzenie, które frazy kluczowe są wpisywane najczęściej w wyszukiwarkę, nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach.
Dobry copywriter to osoba, która poza pisaniem potrafi się także obsługiwać systemem zarządzania treści, takim jak WordPress oraz… posiada przynajmniej podstawowe pojęcie o tworzeniu grafik reklamowych. Jak się okazuje, tworzenie infografik wcale nie jest takie trudne – wystarczy dobry program, taki jak Canva. Narzędzie jest darmowe.
Więcej przydatnych i darmowych narzędzi do tworzenia grafiki znajdziesz tutaj.
Plagiarism Checker to proste w obsłudze narzędzie internetowe, które pozwala sprawdzić, czy dany tekst jest unikalny. Dzięki temu można uniknąć przykrych konsekwencji w postaci banu od Google. Warto je wypróbować, zarówno jeśli sami tworzymy teksty, jak i wtedy, gdy nadzorujemy osoby, które dla nas piszą!
Wtyczka WordPress Yoast SEO to jedno z najlepszych darmowych narzędzi wspomagających tworzenie tekstów zgodnych z SEO. Z jej pomocą można szybko ocenić zagęszczenie słów kluczowych w tekście, a także sprawdzić, czy fraza kluczowa została zamieszczona w opisach meta tagów. Yoast SEO analizuje także tytuł wpisu oraz poszczególne nagłówki. Dzięki wtyczce formatowanie tekstu staje się znacznie prostsze i szybsze!
Jasnopis to narzędzie, którego zadaniem jest zmierzenie zrozumiałości tekstu. Warto z niego korzystać, gdy chcemy trafić z publikowanymi treściami do konkretnych odbiorców i chcemy mieć pewność, że napisany tekst nie jest zbyt trudny!
Mam nadzieję, że te kilka narzędzi przydatnych do tworzenia contentu pomoże Wam tworzyć jeszcze lepsze treści!;)
Warto doczytać:
- Wszystko co warto wiedzieć o słowach kluczowych przy pozycjonowaniu – Sprawdź jak dobierać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu strony internetowej
- Jak samodzielnie optymalizować stronę internetową? – Sprawdź jak samodzielnie pozycjonować własną stronę internetową
- Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google – Dowiedź się jak pisać teksty, które poprawią pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl