Jak reklamować salon kosmetyczny w internecie? 5 praktycznych przykładów, które pomogą Ci promować się w czasie epidemii koronawirusa - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak reklamować salon kosmetyczny w internecie? 5 praktycznych przykładów, które pomogą Ci promować się w czasie epidemii koronawirusa

Podziel się!

Prowadzisz własny salon kosmetyczny lub planujesz go otworzyć w najbliższym czasie? Chcesz skutecznie reklamować się w internecie? Świetnie! W tym wpisie postaram się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem w tym temacie.

Prawdą jest, że nie jestem właścicielem żadnego salonu kosmetycznego w Polsce, a jedynie zajmuje się działaniami reklamowymi dla moich klientów z tej branży. W dużym skrócie pomagam im zwiększyć liczbę klientów przy pomocy internetu.

W Polsce istnieje ok. 30-50 tyś firm zajmujących się usługami kosmetycznymi i fryzjerskimi. W większości przypadków są to małe firmy działające na rynku lokalnym – tzn. oferujące swoje usługi osobom z bliskiego otoczenia.

Najczęstszą główną grupą klientów są kobiety w przedziale wiekowym 25-45 lat dbające o siebie i swój wygląda oraz posiadające odpowiednie możliwości finansowe. Powiedzmy sobie szczerze profesjonalne usługi kosmetyczne lub fryzjerskie nie należą do najtańszych, dlatego warto swoją reklamę kierować od początku do osób nieco lepiej usytuowanych – przynajmniej teoretycznie;)

Oczywiście sposobów targetowania reklamy w internecie do takich osób jest całkiem sporo. Osoby chcące się dowiedzieć jak określić idealną grupę odbiorców swojej reklamy wiecej informacji znajdą tutaj.

 

1. Plan marketingowy salonu kosmetycznego

Bardzo ważną rzeczą w biznesie jest przygotowanie odpowiedniego planu marketingowego, czyli spisu pewnych zasad, działań i celów, które będziemy chcieli osiągnąć w najbliższym czasie.

Plan marketingowy może być opracowany na miesiąc, rok lub nawet kilka lat – oczywiście w zastosowaniu tak długiego czasu nieodzowne będzie wprowadzenie po pewnym czasie pewnych korekt.

Mimo wszystko plan marketingowy powinien zawierać takie elementy jak:

    • Cele jakie chcesz osiągnąć. Pamiętaj, żeby były jasne, precyzyjne i realne np. 10 nowym klientów w każdym miesiącu na zabieg endermologii
    • Wybierz odpowiednie metody promocji. Na tym etapie wybierz w jakich kanałach chcesz się reklamować i w jaki sposób. Pamiętaj, żeby być obecna tam gdzie znajduje się Twój klient.
    • Ustal harmonogram – przygotuj listę z konkretnymi zadaniami do zrealizowania, określ ich termin zakończenia itp.
    • Nie zapomnij o rzeczach, które Cię wyróżniają na tle konkurencji. Dzięki temu już w komunikatach marketingowych będziesz mogła je przedstawić i odróżnić się od konkurencji.

Więcej na temat planowania działań marketingowych przeczytasz w osobnym artykule: 8 kroków do stworzenia strategii marketingowej dla małej firmy.

 

2. Reklama salonu kosmetycznego na rynku lokalnym

Tak jak wspominałem na początku wpisu – w większości przypadków będziemy chcieli dotrzeć z reklamą naszego salonu urody lokalnie. W tym warto posiadać kilka istotnych rzeczy:

 

Własna strona internetowa

Jest to bardzo ważny element dla biznesów lokalnych. Dzięki własnej witrynie możesz przedstawić szczegółową ofertę swojego salonu kosmetycznego, pochwalić się galerią z realizacji oraz ewentualnie podzielić się kilkoma cennymi radami dotyczącymi dbania o urodę, co pomoże wzbudzić większe zaufania do Twojej firmy i umiejętności.

Dodatkowo warto pamiętać, że dobrze stworzona strona internetowa będzie pozycjonować się wyszukiwarce Google, przez co po pewnym czasie może generować nam klientów praktycznie za darmo!

Natomiast jeżeli posiadasz już stronę internetową, ale nie jesteś zadowolona z uzyskiwanych efektów, to zachęcam do zapoznania się z artykułem na ten temat. Wpis pozwoli Ci być może samodzielnie zidentyfikować problem z witryną i go wyeliminować.

 

Wizytówka w Google Maps

Kolejnym niezbędnym elementem reklamy lokalnego biznesu, jakim jest salon urody lub salon fryzjerski jest utworzenie wizytówki firmy w Google.

Posiadanie własnej wizytówki w mapach Google pozwoli Ci na zaprezentowanie swojej firmy w wyszukiwarce Google, pokazaniu kilku zdjęć i umożliwi pozostawienie opinii oraz dodatkowo pomoże klientom w łatwiejszym dotarciu do Twojego salonu np. wyznaczając trasę w nawigacji.

Na naszym blogu znajdziesz informacje dotyczące tego w jaki sposób stworzyć wizytówkę firmy w Google.

 

3. Reklama salonu kosmetycznego na Facebooku i Instagramie

Facebook i Instagram to obecnie dwie najpopularniejsze platformy społecznościowe w Polsce. Facebook ma ok. 17 mln polskich użytkowników, a Instagram ok. 7 mln. Dlatego jak widzisz prawdopodobnie na tych platformach znajdują się Twoi klienci.

Te platformy społecznościowe daje nam możliwość utworzenia firmowych kont, dzięki którym można dzielić się informacjami na temat oferty, godzin otwarcia, a także zdjęciami zadowolonych klientek i różnymi poradami.

Metod promocji swojej firmy jest naprawdę wiele, oto kilka z nich:

    • tworzenie wydarzeń np. urodziny salonu lub promocje
    • transmisje live i konkursy
    • udzielanie się na grupach tematycznych lub utworzenie własnej
    • relacje na Facebooku i Instagramie
    • influencer marketing

Oprócz tych bezpłatnych działań marketingowych, o których więcej przeczytasz tutaj, istnieją również płatne metody promocji firmy na Facebooku i Instagramie.

Niestety, w obecnych czasach działając na tych platformach społecznościowych i chcąc osiągać szybsze efekty możliwie jak najmniej angażując swój czas, będziemy zmuszeni wykorzystać płatne metody promocji.

Dzięki temu znacznie zwiększymy zasięgi naszych postów oraz będziemy precyzyjnie docierać z reklamą do osób, które już nas znają np. osoby, które zapoznały się z treścią Twojej witryny internetowej, ale nie dokonały rezerwacji wizyty.

Osobom początkującym szczególnie polecam pobranie mojego DARMOWEGO ebooka na temat skutecznego prowadzenia fanpage na Facebooku. Znajdują się tam informacje dotyczące tego jak utworzyć i poprawnie skonfigurować fanpage, jakie posty udostępniać oraz jak efektywnie tworzyć kampanie reklamowe nieprzepalające budżetu.

Ważne! Zbieraj opinie od swoich klientów na Facebooku i wizytówce Google. Dzięki temu lepiej przekonasz do siebie osoby, które Ciebie jeszcze nie znają i poszukują odpowiedniego salonu urody dla siebie w swojej okolicy.

Duża liczba pozytywnych opinii oprócz tego, że będzie zwiększała zaufanie do Twojej firmy to dodatkowo poprawi również pozycję Twojej wizytówki w Google.

Więcej na temat tego jak zbierać opinie i referencje w internecie znajdziesz tutaj.

 

4. Reklama salonu kosmetycznego w Google Ads

Wyszukiwarka Google to nie rzadko pierwszy etap poszukiwania interesującego nas produktu lub usługi. Dlatego tak ważne jest, abyśmy mogli zaprezentować naszą ofertę w wynikach wyszukiwania Google.

Z pomocą w tej kwestii przychodzi nam płatna reklama Google Ads (dawniej Google Adwords). Wykorzystując to narzędzie będziemy mogli wyświetlać swoją reklamę w wyszukiwarce Google na wybrane słowa kluczowe np. salon kosmetyczny Wrocław.

Oprócz wyświetlania reklamy w wyszukiwarce Google będziemy mieli również możliwość wyświetlania banerów graficznych na innych stronach internetowych związanych z branżą np. onet działy lub artykuły związane z urodą.

Dodatkowo Google Ads pozwala nam wyświetlać również reklamy wideo np. na YouTube. Warto pamiętać, że reklama wideo z powodu stosunkowo wysokich kosztów przygotowania i opracowania materiałów reklamowych cieszy się niskimi kosztami promocji, dzięki czemu taniej będziesz mogła docierać z reklamą do klientów.

Więcej na temat tego jak reklamować się przy pomocy Google Ads oraz optymalizować wyświetlane reklamy przeczytasz na naszym blogu w specjalnie przygotowanej kategorii.

 

5. Wykorzystaj Influencer Marketing do promocji salonu kosmetycznego

Być może słyszałaś już o influencer marketingu, ale spokojnie nie chodzi mi tutaj oto byś nawiązywała współprace z celebrytką, która w swoich social mediach będzie promować Twój salon kosmetyczny.

Influencer marketing to również wykorzystanie użytkowników o stosunkowo niewielkich zasięgach do polecania Twoich usług. Często takie osoby w podziękowaniu za świetnie wykonaną usługę będą chciały się zrewanżować w mediach społecznościowych oznaczając Twój salon urody.

Czasami taka osoba jest obserwowana przez kilkaset, a może i nawet kilka tysięcy osób w lokalnej społeczności, przez co jeden wpis może nam wygenerować całkiem duże zasięgi. Tacy mikroinfluencerzy (tak są określani przez marketerów) to bardzo ważny element promocji firmy na rynku lokalnym.

Zastanów się ile razy do Twojego salonu przychodzi klient z polecenia koleżanki lub kolegi? Za pewne masz takich klientów całkiem dużą liczbę. A teraz wyobraź sobie, że pewna osoba dzieli się zdjęciem idealnego makijażu wykonanego w Twoim salonie w mediach społecznościowych oznaczając salon. Dzięki takiej reklamie o Twoich salonie dowiedzą się jej wszystkie koleżanki, koledzy i dalsi znajomi z okolicy.

Warto też pamiętać, że z badań wynika, iż ludzie chętniej korzystają z produktów lub usług polecanych przez inne osoby – zwłaszcza te, które w jakimś stopniu znamy lub lubimy. Dlatego tak ważne jest budowanie własnej “bazy” lokalnych influencerów.

Przy budowaniu takiej bazy warto wykorzystać różne bony, vouchery, zniżki czy też niewielkie upominki, które sprawią, że nasz influencer częściej zajrzy do naszego salonu i chętniej podzieli się efektami w mediach społecznościowych.

 

Jak znaleźć odpowiednich influencerów dla swojego salonu kosmetycznego?

Przede wszystkim skup się na osobach, które już odwiedzają Twój salon kosmetyczny. Być może oznaczyli Cię już w swoich mediach społecznościowych. W takim przypadku warto sprawdzić jak wyglądają ich konta społecznościowe:

    • jak dużą liczbę mają znajomych lub obserwujących
    • czy pod publikowanymi przez nich materiałami użytkownicy są aktywnii
    • jak dużo postów publikuje potencjalny influencer w mediach społecznościowych i jakiego rodzaju są to treści

Sprawdzając statystyki związane z liczbą znajomych lub obserwujących oraz aktywności pod publikowanymi postami możemy mniej więcej oszacować jak duże zasięgi może wygenerować nasz potencjalny influencer.

Dodatkowo zwracając uwagę na ilość publikowanych postów i ich rodzaj, czy też charakter możemy stwierdzić, czy chcielibyśmy z taką osobą nawiązać współprace. Nie każda osoba generująca duże zasięgi w mediach społecznościowych będzie odpowiadać przyjętym wartościom Twojego salonu kosmetycznego.

Raczej nie chciałabyś być kojarzona z osobą, która publikuje kontrowersyjne posty w Twojej okolicy. To może sprawić, że reputacja Twojego salonu kosmetycznego się pogorszy.

Dlatego tak ważne jest dobranie odpowiednich osób do współpracy – nie warto współpracować z każdym!

Wybranym osobom możesz zaproponować darmowy zabieg lub zniżkę w zamian za opublikowanie w mediach społecznościowych informacji o Twoim salonie urody. Tak jak pisałem na początku tego akapitu – warto skupić się na obecnych klientach, których łatwiej do tego będzie przekonać, ponieważ już Ciebie znają.

Pamiętaj, że nie musi być to stała, ani formalna współpraca. Wystarczy, że zasugerujesz klientce lub klientowi, że miło byłoby w zamian za Twój drobny podarek otrzymać taką pomoc w promocji salonu, dzięki czemu będziesz mogła się rozwijać i oferować jeszcze ciekawsze usługi w atrakcyjnych cenach dla wyjątkowych osób – takich jak ta osoba;)

To tyle na dziś jeżeli chodzi o promowanie salonu kosmetycznego w internecie. Przedstawione tutaj informacje to podstawowe i sprawdzone elementy wdrożone dla naszych klientów, które pomagają im pozyskiwać nowych klientów.

Jeżeli chciałabyś lub chciałbyś zwiększyć liczbę klientów swojego salonu kosmetycznego, lub fryzjerskiego, ale nie posiadasz odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia, to serdecznie zachęcam do kontaktu ze mną pisząc na adres e-mail: dominik@webmast.pl