4 wskazówki poprawiające skuteczność cold mailingu - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

4 wskazówki poprawiające skuteczność cold mailingu

Podziel się!

Cold mailing jest nadal popularną formą marketingową, polegającą na prowadzeniu dedykowanej kampanii mailingowej służącej przede wszystkim pozyskiwaniu nowych klientów czy partnerów biznesowych.

Cold mailing z powodzeniem zastępuje nieprzystający do naszych czasów cold calling, głównie dzięki temu, że jest szybszy, wygodniejszy oraz bardziej profesjonalny. Zastanawiasz się jak dobrze wykorzystać to narzędzie marketingowe, aby móc wyróżnić się na tle innych? Jeżeli odpowiedziałeś na to pytanie twierdząco, dzisiejszy artykuł jest właśnie dla Ciebie!

 

1. Profilowanie i wybór grupy docelowej

Jeżeli chcemy, aby nasza kampania mailingowa odniosła sukces, to pierwszą rzeczą, o której powinniśmy pomyśleć, jest odpowiednia identyfikacja naszej grupy docelowej – o co tutaj chodzi? Przede wszystkim o uświadomienie sobie, że przed wysyłaniem maili najważniejszą kwestią jest zebranie danych firm oraz konkretnych osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszą ofertą. Dopiero kiedy taka baza kontaktów zostanie stworzona, możemy przejść do kolejnego kroku.

Pamiętaj!

    • Wiele firm popełnia błąd, rozsyłając dublujące się wiadomości – jest to bardzo nieprofesjonalne i należy tego unikać, odznaczając kontakty, które otrzymały już wiadomość.
    • Osoby, do których kierowane są maile, powinny być osobami decyzyjnymi w firmie, a więc takimi, które faktycznie mają wpływ np. na decyzje zakupowe.

 

2. W prostocie siła

Cold e-maile to przede wszystkim wiadomości proste i zrozumiałe, nie używajmy więc żadnych upiększeń, ani nie piszmy wypracowań. Wyjątkiem od tej reguły jest tytuł. Warto, aby był intrygujący, nieoczywisty i zachęcający do otworzenia wiadomości. Jeżeli bowiem w tytule maila umieścimy tekst w stylu „Oferta firmy XYX”, z dużą dozą prawdopodobieństwa mail zostanie potraktowany jako SPAM i trafi do kosza, nawet bez rzucenia okiem na to, co zawarte było w środku.

Wracając do treści samego maila, musimy tutaj podkreślić fakt, aby skupiała się ona na temacie i miała przystępną formę. Treść maila powinna wskazywać na to, że znamy potrzeby potencjalnego klienta i jesteśmy gotowi na nie odpowiedzieć. Cold e-mail ma także zachęcać do interakcji, udzielenia odpowiedzi i nawiązania kontaktu, stąd na końcu wiadomości warto podkreślić fakt chęci zorganizowania spotkania czy umówienia się na rozmowę telefoniczną w celu omówienia szczegółów współpracy.

 

3. Personalizacja

W tym punkcie nawiązujemy do tego, co zostało już powiedziane wcześniej, cold mailing opiera się na wiadomościach spersonalizowanych, które mają pokazywać, że znamy firmę, do której piszemy: znamy jej potrzeby, wiemy, jakie może mieć oczekiwania i chcemy na nie odpowiedzieć.

Takie podejście wymaga dokładnego i bardzo często czasochłonnego zapoznania się ze specyfiką naszych potencjalnych klientów, jednak tego rodzaju praca się po prostu opłaca… naturalna i dostosowana do odbiorcy wiadomość ma szansę spowodować, że będzie on zdecydowanie bardziej chętny do nawiązania relacji biznesowej, niż w przypadku, gdyby miał wrażenie, że treść jest generowana automatycznie.

Pamiętaj!
Unikaj sztywnych formułek i zawieraj w mailu treści, które są sprawdzone i zgodne z rzeczywistością.

 

4. Bądź wytrwały

Nie poddawaj się, jeżeli odbiorca nie odpowiedział na Twoją wiadomość (szczególnie tą pierwszą). Załóż po prostu, że mogła ona trafić do złego folderu lub po prostu zniknąć w natłoku innych ważniejszych dla odbiorcy maili.

Jeżeli po kilku dniach nie dostaniesz żadnej wiadomości od odbiorcy, spróbuj po prostu wysłać kolejnego maila. Nie przesadzaj z ilością wysyłanych maili – ogranicz się do maksymalnie 2 maili przypominających.

UWAGA!
Kolejny mail powinien mieć zmienioną treść, wysyłanie identycznych maili jest niedopuszczalne i z pewnością potraktowane zostanie jako SPAM.

W przypadku uzyskania od odbiorcy negatywnej odpowiedzi warto dopytać się, dlaczego podjął taką decyzję i co musiałoby się zmienić w przyszłości, aby był zainteresowany Twoją propozycją. Uzyskanie takich informacji pozwoli Ci poprawić swój efektywność Twojego cold mailingu w następnych kampaniach.