Do przeczytania w 4 min.

Jak reklamować się na Facebooku w Black Friday?

Black Friday zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto odpowiednio wcześnie się do niego przygotować. Sprawdź co możesz zrobić, aby reklama na Facebooku przyniosła lepsze efekty.

Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i w tym czasie również modyfikuje swoje kampanie reklamowe. Dlatego mogą zdarzyć się problemy techniczne ze strony samego Facebooka, który nie będzie w stanie sprostać obciążeniom, jakie wygenerują menadżerowie reklamy.

Uważasz, że to niemożliwe? W przeszłości zdarzały się już takie sytuacje, więc i w tym roku może się to powtórzyć – zwłaszcza że liczba reklamodawców stale rośnie.

Dlatego poniżej przedstawiam kilka cennych rad na Black Friday.

Spis treści:

Zaplanuj odpowiednio wcześnie kampanie reklamowe na Facebooku

Facebook na zaakceptowanie lub odrzucenie reklamy ma 48h – tyle teorii. Jeżeli korzystasz już jakiś czas z reklamy na Facebooku to dobrze wiesz, że zdarzają się bardzo często odchylenia od tej reguły.

A skoro Facebook ma problemy z weryfikacją kampanii w odpowiednim czasie w dni powszednie, to tym bardziej może mieć problem w okresie Black Friday. Dlatego ustaw kampanie reklamową na Facebooku zawczasu i zaplanuj ich datę startu. Dzięki tej prostej sztuce reklamy trafią od razu do weryfikacji, a nie dopiero w czasie, w którym powinny generować wyniki.

Jeżeli jeszcze nie myślałeś nad reklamą na Facebooku w Black Friday to czas najwyższy to zrobić!

Wykorzystaj tryb przyspieszony

Jeżeli Twoja kampania jest zaplanowana na jeden dzień to warto zmienić domyślny tryb wyświetlania reklamy ze standardowy na przyspieszony.

W standardowym trybie Facebooku stara się rozłożyć budżet równo na cały dzień. Niestety, to może sprawić, że niektórzy z odbiorców zobaczą reklamę zbyt późno co uniemożliwi im skorzystanie z oferty.

Dlatego użyj opcji, która pozwoli na pokazanie Twojej reklamy tak szybko, jak to jest możliwe. Pamiętaj, że wymaga to używania budżetu całkowitego, a nie dziennego!

Duplikuj kampanie

Jednym z największych problemów jest osiąganie zbyt małych zasięgów, mimo że nasza grupa jest dosyć szeroka.

Mimo odpowiednich parametrów nasza kampania może się nie wyświetlać. Czasami to kwestia nasycenia grupy, a czasami zbyt niska stawka.

Dlatego w Black Friday nie myśl o testach lub nakładaniu się grup na siebie – duplikuj swoje kampanie i sprawdź, która będzie skuteczniejsza.

Ta drobna zmiana da nowy bodziec do działania algorytmom Facebooka i ponownej optymalizacji kampanii reklamowych.

Zastosuj stawki ręczne

Domyślnie w kampaniach reklamowych mamy ustawiony automat. W ten sposób system reklamowy Facebooku samodzielnie ustala, ile wydasz za kliknięcie lub konwersje.

Nie jest to zły sposób, ale w czasie Black Friday warto to zmienić na stawki ręczne.

Warto ustalić stawki nawet dwu- lub trzykrotnie większe niż standardowe stawki, jakie płacisz Facebookowi za wejście na stronę lub konwersje.

Edycja limitu oferty w ustawieniach kampanii Facebook Ads

Spokojnie! Nie zapłacisz aż tyle, a jedynie zwiększysz swoje szanse na pokazanie swojej reklamy na Facebooku częściej. Pamiętaj, że to nadal jest aukcja, w której musisz jedynie odrobinę przebić swojego konkurenta.

W czym to może Ci pomóc? Zapewne zauważyłeś, że czasami kampania reklamowa staje w miejscu – liczba wyświetleń nie rośnie, budżet reklamowy nie jest wydawany.

Zmiana stawki zazwyczaj eliminuje ten problem, dlatego ustaw limit oferty.

To tyle! Mam nadzieję, że te kilka rad pomoże Ci lepiej wykorzystać Black Friday w swojej kampanii na Facebooku.

Warto doczytać:

  1. Jak zwiększyć zasięgi i zaangażowanie na Facebooku? – Sprawdź jak skutecznie poprawić aktywność i zasięgi na Facebooku
  2. Faza uczenia się na Facebooku – czym jest i dlaczego należy o niej pamiętać? – Sprawdź dlaczego należy pamiętać o fazie uczenia się na Facebooku
  3. Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – Sprawdź jakich błędów unikać podczas optymalizacji kampanii reklamowej na Facebooku

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl