Zwykły użytkownik Facebooka raczej rzadko ma na tyle duży problem z poprawnym działaniem portalu, że musi skontaktować się z supportem. W większości przypadków z Facebookiem kontaktują się reklamodawcy, którzy mają problem z działaniem reklamy lub fanpage.
Kontakt z supportem Facebooka nie jest taki łatwy. Facebook nie udostępnia nigdzie bezpośredniego numeru telefonu lub adresu e-mail za pośrednictwem, którego można się kontaktować.
I nic w tym dziwnego. Na Facebooku nie brakuje problemów z działaniem portalu – zwłaszcza reklamodawcy bardzo często się o tym przekonują. Wyobrażasz sobie jak duże musiałoby być call center, aby obsłużyć taką liczbę telefonów i maili? Nawet nie chce myśleć ile musiałoby kosztować utrzymanie takiego działu.
Ale czy to oznacza, że z Facebookiem nie można się w żaden sposób skontaktować? Nic z tych rzeczy! Facebook udostępnia możliwość zgłaszania problemów związanych z portalem, a nawet daj nam opcje czatu z konsultantem z Facebooka, który pomaga w rozwiązaniu problemów.
O ile możliwość zgłaszanie usterek portalu nie wymaga od nas niczego szczególne, to w przypadku kontaktu z supportem Facebooka za pomocą czatu będziemy musieli spełnić kilka istotnych wymagań.
Spis treści:
Kto może skontaktować się z supportem Facebooka?
Facebook udostępnia możliwość bezpośredniego skontaktowania się z supportem tylko osobom, które reklamują się na portalu.
Aby móc skontaktować się z Facebookiem musisz aktywnie korzystać z płatnej reklamy. Co to oznacza? Nie wystarczy, że będziesz posiadaczem konta reklamowego na Facebooku, musisz jeszcze wydać trochę pieniędzy na zakup reklamy.
Dzięki temu Facebook udostępni nam dodatkowe opcje w postaci możliwości zgłoszenia błędów związanych z działaniem reklamy, które to zostaną rozpatrzone przez support Facebooka lub nawet udostępni nam możliwość porozmawiania z konsultantem na czacie.
Czat z supportem Facebooka – ale CZAD!
Faktem jest, że od czasu wprowadzenia na większą skalę możliwości porozmawiania na czacie z konsultantem z Facebooka znacznie wzrosła skuteczność rozwiązywania problemów spotykających nas w systemie reklamowym.
Wcześniejsze zgłaszanie błędów wiązało się z tym, że musieliśmy bardzo często czekać przez dłuższy czas na odpowiedź – a nawet zdarzało się, że takiej odpowiedzi nie uzyskiwaliśmy.
Teraz wykorzystując możliwość czatu z supportem Facebooka możemy szybko i łatwo rozwiązać problem.
Czy muszę znać angielski, aby porozmawiać na czacie z konsultantem z Facebooka?
Nie! Czat dla reklamodawców z Polski jest obsługiwany przez polskojęzycznych konsultantów, więc bez problemu przeprowadzisz rozmowę.
Ważne! Wielu konsultantów jest bardzo pomocnych i nawet jeżeli wybierzesz zły temat rozmowy, to w większości przypadków spróbuje Ci pomóc kontaktując się z innymi działami Facebooka i dając Ci odpowiedź.
Jak porozmawiać na czacie z konsultantem z Facebooka? Krok po kroku
Ok przejdźmy teraz do konkretów. Jak to zrobić, żeby porozmawiać z Facebookiem na czacie?
W pierwszym korku musisz odwiedzić specjalną podstronę przygotowaną do rozwiązywania problemów reklamodawców https://www.facebook.com/business/help
Masz tam możliwość rozwiązania swojego problemu bez konieczności kontaktowania się bezpośrednio z Facebookiem. W tym celu należy wykorzystać obecną tam wyszukiwarkę lub wybrać odpowiednią kategorię. A następnie przeklikać się w poszukiwaniu odpowiedniego artykułu rozwiązującego Twój problem.
Zalecam, abyś przed skontaktowaniem się z Facebookiem na czacie sprawdził, czy nie ma tam rozwiązania – bez sensu zawracać komuś głowę skoro możemy poświęcić chwile i samemu rozwiązać problem;)
Ok, jeżeli nie udało nam się znaleźć odpowiedzi na nasz problem to przechodzimy teraz do próby skontaktowania się z Facebookiem za pośrednictwem czatu.
Na stronie, do której udostępniłem link wyżej powinna znajdować się sekcja taka jak na poniższym screenie
Jeżeli nie masz takiej sekcji, to najwidoczniej nie osiągnąłeś jeszcze odpowiedniego poziomu wydatków na reklamę Facebooka. W tej sytuacji musisz jeszcze trochę wydać pieniędzy nim portal udostępni Ci taką opcje.
Facebook nie podaje ile dokładnie musisz wydać, aby otrzymać taką opcję. Z własnego doświadczenia wiem, że nie są to duże kwoty nawet wydając kilka złotych dziennie powinniśmy już mieć możliwość skontaktowania się z Facebookiem.
Przyjmijmy jednak, że ta sekcja Ci się wyświetla!
W tym przypadku należy kliknąć przycisk “Pierwsze kroki”. Wyświetli Ci się okno z kilkoma kategoriami do wyboru – wybierz odpowiednią kategorię dla swojego problemu.
Gdy wybierzesz kategorie zostaniesz przeniesiony do kolejnego kroku, w którym Facebook dalej będzie chciał abyś samemu rozwiązał problem. My jednak chcemy się skontaktować z Facebookiem za pośrednictwem czatu.
Dlatego na samym dole kliknij przycisk “Czat z przedstawicielem firmy”
Pojawi Ci się podstrona na której musisz uzupełnić swoje dane takie jak imie i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Dodatkowo należy wskazać stronę na Facebooku której dotyczy się problem oraz krótko go scharakteryzować.
Następnie kliknij przycisk “Rozpocznij czat” i poczekaj aż konsultant będzie dostępny.
To tyle! Mam nadzieję, że poradnik Ci pomoże i rozwiążesz swój problem.
Do następnego przeczytania;)
Warto doczytać:
- Co zrobić gdy Facebook odrzucił reklamę? – Dowiedź się co zrobić w przypadku, gdy Facebooku odrzuci Twoją reklamę
- Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – Dowiedź się jak poprawnie i skutecznie reklamować się na Facebooku
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Sprawdź poradnik, który krok po kroku pokaże Ci jak uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na portalu Facebook
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl