Chcesz poprawić widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania? Chcesz aby Twoja firma wyświetlała się na mapach Google? Dziś pokaże Ci krok po kroku (tak jak lubisz) jak dodać swoją firmę do Google
Dzięki temu sprawisz, że Twoja firma będzie lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. To absolutnie obowiązkowy punkt dla wszystkich tych, którzy chcą zdobywać nowych klientów przy pomocy internetu!
Im mniejsza miejscowość, tym większe prawdopodobieństwo, że uda nam się zgarniać większość zapytań z Google, a tym samym zdobywać nowych klientów, którzy poszukują Twojej usługi w pobliżu siedziby Twojej firmy. Wizytówka w Google Moja Firma to również świetny sposób na wsparcie działań pozycjonowania strony internetowej w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania.
Spis treści:
Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
Aby założyć Twoją firmową wizytówkę w Google Moja Firma będziesz potrzebować:
- fizycznego adresu, na który Google wyśle list z kodem
- konta w Google (najlepiej stworzyć nowe konto do celów firmowych, dzięki czemu zachowasz swoją prywatność)
Google na podany adres, który użyjesz przy zakładaniu wizytówki, wyśle specjalną pocztówkę z kodem weryfikacyjnym. Ten kod po otrzymaniu będzie trzeba wpisać na swoim profilu w Google Moja Firma, dzięki temu nasza wizytówka zacznie się poprawnie wyświetlać. Bez tego kodu nie uda się aktywować wizytówki.
Warto pamiętać, że adres ma duże znaczenie w przypadku wyświetlania się wizytówki w Google. W przypadku gdy swoje usługi świadczymy w Warszawie, a siedziba naszej firmy znajduje się np. w Łowiczu to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasza wizytówka nie pozyska ruchu ze stolicy.
Jeżeli posiadamy dwie wyżej wymienione rzeczy (konto w Google i fizyczny adres) to możemy zacząć zakładanie firmowej wizytówki w Google. W tym celu udajemy się na specjalną stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Po wejściu na stronę związaną z Google Moja Firma, klikamy w prawym górnym rogu strony “Zacznij Teraz”. Naszym oczom powinien się pojawić formularz w którym należy wpisać nazwę Twojej firmy.
Gdy wpiszemy nazwę naszej firmy i klikniemy przycisk “Dalej” pojawi się dalsza część formularza gdzie będziemy musieli podać adres naszej siedziby, a następnie wybrać kategorię.
Pamiętaj, że pierwsza kategoria jest bardzo istotna, dlatego że będzie miała wpływ na to, jakim frazom zostanie przyporządkowana firma i przy jakich słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę pojawi się nasza wizytówka. Później możemy wybrać do 10 kategorii opisujących firmę
Kolejne punkty formularza nie powinny nam sprawić problemów. W nich opcjonalnie podajemy numer telefonu i adres strony internetowej. W ten sposób uda nam się zamieścić podstawowe informacje, które później możemy rozbudować dodając logo, zdjęcia, wpisy itp – ale to wszystko po weryfikacji Twojego zgłoszenia przez Google.
Na czym polega weryfikacja?
Aby Twoja wizytówka poprawnie się wyświetlała musi przejść przez proces weryfikacji w którym Google upewni się że firma faktycznie istnieje i może być wyświetlana w wyszukiwarce. Weryfikacja nie jest niczym skomplikowanym i bolesnym. Nie musisz się martwić, że Google zacznie wydzwaniać do Urzędu Skarbowego lub innego organu państwowego w celu potwierdzenia danych związanych z Twoją firmą.
Zazwyczaj na podany wcześniej adres siedziby firmy zostaje wysłana specjalna pocztówka z kodem weryfikacyjnym, który należy umieścić w odpowiednim miejscu. Instrukcja dotycząca weryfikacji przy pomocy kodu otrzymanego pocztą jest zamieszczona w liście.
Czasem może pojawić się opcja zrobienia tego przez telefon, jednak zdarza się to sporadycznie. W tym wypadku oczekujemy na połączenie, w którym usłyszymy kod, jaki należy podać w oknie dialogowym. Istnieje także opcja weryfikacji natychmiastowej – ta jednak jest dostępna tylko dla zaufanych kont Google.
Jak usunąć wizytówkę Google Moja Firma?
Gdy znajdujemy się w głównym panelu naszej wizytówki z lewego menu wybieramy “Informacje”. Następnie po prawej stronie ukaże nam się sekcja “Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją”, po naciśnięciu powinna nam się rozwinąć ukazując dodatkowe opcje. Klikamy “Usuń wizytówkę” i potwierdzamy swoim hasłem.
Po zleceniu usunięcia wizytówki będzie trzeba troszkę poczekać nim całkowicie zniknie z wyników wyszukiwania w Google.
To tyle jeżeli chodzi o temat związany z tworzeniem i usuwaniem wizytówki w Google Moja Firma. Jest to niezwykle istotny element, który każda firma chcąca pozyskiwać klientów przez internet, powinna posiadać.
Jak widać tworzenie i usuwanie wizytówki nie jest skomplikowanym procesem.
Warto doczytać:
- Jak pozyskiwać opinie klientów? 4 skuteczne sposoby na zdobycie rekomendacji – zacznij zdobywać pozytywne opinie dla swojej wizytówki w Google Maps
- Jak usunąć negatywne opinie z wizytówki w Google Maps? – problem z negatywnymi komentarzami w Google Maps? Możesz je usunąć!
- Jak pozyskiwać lokalnych klientów dla biznesu stacjonarnego w sieci? – sprawdź jak pozyskiwać w internecie klientów dla Twojego stacjonarnego biznesu
- Jak reklamować restauracje, bar lub pizzerię w internecie? 5 praktycznych wskazówek – jesteś właścicielem lokalu gastronomicznego? Koniecznie przeczytaj ten artykuł
- Jak reklamować salon kosmetyczny w internecie? 5 praktycznych przykładów – dowiedź się jak powinna reklamować się firma z branży beauty w internecie, aby skutecznie zdobywać klientów
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl