Do przeczytania w 5 min.

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Ile osób po pierwszej wizycie na Twojej stronie internetowej decyduje się na skorzystanie z oferty? Zapewne niewielki procent odwiedzających. A co by było gdybyś osobie, która już odwiedziła Twoją stronę www, mógł pokazywać swoją reklamę chociażby na Facebooku?

Mógłbyś cały czas przypominać o swojej ofercie potencjalnemu klientowi. Dlatego dziś pokażę Ci jak wykorzystać jeden z najbardziej skutecznych i tanich form reklamy w internecie w swoim marketingu na Facebooku.

Remarketing to reklamy wyświetlające się osobom, które już miały styczność z Twoją firmą w internecie, chociażby odwiedzając stronę internetową. Na Facebooku możesz skierować remarketing do osób, które były aktywne na Twoim fanpage, polubiły post lub wyświetliły film.

Spis treści:

[Artykuł zaktualizowany: 01.04.2022]

Piksel Facebooka

Na Facebooku, aby uruchomić remarketing, należy umożliwić portalowi zbieranie danych z Twojej strony internetowej. W tym celu będziesz najpierw potrzebować stworzyć Piksel Facebooka, a następnie wgrać go na swoja stronę www.

Piksel Facebooka to kod, który odpowiedzialny jest za wyszukiwanie wśród osób odwiedzających Twoją stronę internetową użytkowników portalu Facebook. Piksel jest przypisany do konta reklamowego – a każde konto posiada własny

Statystyki ruchu użytkowników na stronie z Pikselem Facebooka

Piksel Facebooka tworzysz w swoim Menedżerze Reklamy.

Tworzenie Piksela Facebooka

Jeżeli jeszcze dotychczas nie korzystałeś z reklam na Facebooku, będziesz musiał stworzyć najpierw odpowiednie konto. W tym celu kliknij w trójkąt wyboru opcji w prawym górnym rogu ekranu i wybierz “Reklama na Facebooku”. System przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia pierwszej reklamy oraz zakładania konta.

Sprawdź poradnik krok po kroku: Jak utworzyć Menadżera Reklamy na Facebooku i go poprawnie skonfigurować?

Jeżeli jesteś już właścicielem konta to uruchom swój Menedżer Reklamy. Z menu po lewej stronie (trzy poziome kreski) wybierz zakładkę “Menadżer Zdarzeń” -> “Połącz źródła danych”. To tutaj stworzyć swój pierwszy Piksel Facebooka

Tworzenie Piksela Facebooka w Menadżerze Zdarzeń

Tworzenie grupy niestandardowych odbiorców reklamy na Facebooku

Ok, udało się już założyć konto reklamowe na Facebooku, stworzyć Piksel i umieścić kod na swojej stronie www – więc połowa pracy za nami!

Teraz musimy zająć się stworzeniem grupy odbiorców opartej na danych zbieranych przez Piksel Facebooka na Twojej witrynie. W tym celu ponownie musimy wejść do Menedżera Reklam, a następnie z menu wybieramy zakładkę “Odbiorcy”. Kliknij “Utwórz grupę odbiorców” następnie wybierz “Grupa niestandardowych odbiorców“. 

Kolejnym krokiem będzie wybraniu typu źródła. Wybierz “Witryna” i kliknij przycisk Dalej.

Przy remarketingu do osób, które odwiedziły Twoją witrynę internetową wybieramy typ źródła "Witryna"

Pojawi sie okienko, które służy do tworzenia grup niestandardowych odbiorców z witryny. Jako źródło wybieramy nasz Piksel Facebooka, który umieściliśmy na stronie internetowej. Następnie w zdarzeniach pozostawiamy domyślną opcje “Wszystkie osoby odwiedzające witrynę”, a retencje ustawiamy na 30 dni.

Stwórz grupę niestandardowych odbiorców, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ostatnich 30 dniach.

Teraz pozostaje Ci kliknąć przycisk “Utwórz grupę odbiorców” i mamy to;)

Jeżeli odwiedziło Cię chociaż 20 użytkowników, grupa stworzy się poprawnie (co system potwierdzi zieloną kropką – to może chwilę zająć!).

Lista grup remarketingowych w Menadżerze Reklamy na Facebooku

Musisz jednak pamiętać o tym, że aby remarketing zadziałał musisz “uzbierać” przynajmniej 1000 osób.

Jak uruchomić reklamę na niestandardową grupę odbiorców

Zacznij tworzyć reklamę! Jak tylko wybierzesz cel reklamy przejdziesz do konfiguracji grupy docelowej. Na samej górze czeka opcja “Niestandardowe grupy odbiorców”. Wpisz tutaj nazwę grupy remarketingowej, którą podałeś w poprzednim kroku.

Cała reszta procesu tworzenia reklamy przebiega zwyczajnie, jak przy tworzeniu zwykłych reklam na Facebooku.

To jest jedynie jedna z konfiguracji, które możesz wykorzystać przy remarketingu na Facebooku. Istnieje możliwość pokazywania klientom na Facebooku produktów, które przeglądali na Twojej stronie, tworzyć remarketing w oparciu nie o ruch na stronie, ale o interakcje na fanpage lub budować skuteczne grupy podobnych odbiorców….itd. Jest tego naprawdę sporo!

To tyle na dziś, spróbuj wdrożyć remarketing u Siebie i daj znać w komentarzu jak Ci poszło!

Warto doczytać:

  1. Jak robić skuteczny remarketing na Facebooku? 4 przydatne wskazówki – kampania remarketingowa nie zawsze przynosi zakładane wyniki, dlatego sprawdź jak poprawnie robić remarketing na Facebooku
  2. Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – kreacje reklamowe są bardzo istotnym elementem skutecznej kampanii reklamowej, dlatego sprawdź jak je efektywnie tworzyć
  3. Czym są grupy podobnych odbiorców na Facebooku i jak je tworzyć? – jeżeli posiadasz stworzone grupy niestandardowych odbiorców na Fb to warto teraz dodatkowo stworzyć grupy podobnych

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl