Do przeczytania w 6 min.

Jak utworzyć Menadżera Reklamy na Facebooku i go poprawnie skonfigurować?

Praktycznie każdy użytkownik na Facebooku ma swój prywatny Menadżer Reklamy. Nawet jeżeli reklamy tworzyłeś lub tworzyłaś przy pomocy przycisków “Promuj post” to również posiadasz takie konto reklamowe.

Osoby, które dotychczas nie tworzyły reklamy na Facebooku również posiadają Menadżer Reklamy.

Kwestia tylko tego, żeby się tam dostać…. co przy nowym wyglądzie Facebook, według mnie, jest nieco utrudnione i wszystko sprowadza się do tego, że Facebook każe nam skorzystać z uproszczonej formy tworzenia reklamy jak w przypadku kliknięcia “Promuj post”.

My jednak tego nie chcemy! A więc jak się tam dostać?

Spis treści:

Jak uruchomić Menadżer Reklamy na Facebooku?

Przyznam, że troszkę mi się zeszło nim znalazłem odpowiednią metodę na dotarcie do Menadżera Reklamy – tak by każda osoba, nawet ta która nie wiedziała o jego istnieniu mogła również z łatwością go odnaleźć.

Osoby, które korzystały już z Menadżera Reklamy zapewne potrafią bez problemu do niego wejść.

Mimo wszystko najprostszym sposobem na dotarcie do Menadżera Reklamy jest wpisanie bezpośredniego adresu strony w przeglądarce – https://www.facebook.com/adsmanager/.

Pamiętaj, że musisz być zalogowany/a na Facebooku😉

Jeżeli udało Ci się uruchomić Menadżer Reklamy i pojawił Ci się taki panel jak na screenie poniżej, to możemy iść dalej.

Menadżer reklamy na Facebooku

Jak skonfigurować Menadżera Reklamy na Facebooku?

Przed przystąpieniem do tworzenia reklamy nie możemy zapomnieć o odpowiednim skonfigurowaniu naszego Menadżera Reklamy. Dzięki temu otrzymamy poprawnie wystawioną fakturę VAT od Facebooka.

W tym celu z panelu po lewej stronie wybieramy “Narzędzia Biznesowe” i następnie “Ustawienia konta reklamowego”.

Wyświetli nam się strona, na której będziemy musieli uzupełnić dane naszej firmy, na jakie Facebook ma wystawiać faktury.

Ustawienia konta reklamowego na Facebooku

Pierwsza sekcja przedstawia Identyfikator konta reklamowego jest to indywidualny numer każdego konta reklamowego – to ten numer będziesz podawać w przypadku gdy zdecydujesz się powierzyć obsługę reklamy na Facebooku innej osobie lub agencji.

Poniżej znajduje się nazwa konta reklamowego. Domyślnie będzie tutaj znajdowało się Wasze imię i nazwisko. Możecie to zostawić tak jak jest lub zmienić na dowolną nazwę np. nazwę firmy.

Kolejna sekcja przedstawia Strefę czasową i walutę. Facebook często ustawia inne domyślne wartości dla tej sekcji jak np. strefę czasową w Stanach Zjednoczonych i walutę w dolarach.

My jednak chcemy rozliczać się według naszej strefy czasowej i waluty. Dlatego jeżeli mamy inne wartości niż Europe/Warsaw i waluta złoty polski – to zmieniamy. Dzięki temu unikniemy sytuacji, że Facebook będzie nas rozliczał w dolarach.

Dalej mamy cele reklamowe. Jeżeli zaznaczymy pierwszą opcję “Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych” to Facebook do faktur nie będzie doliczał podatku VAT. Jest to dogodna sytuacja dla firm rozliczających się z VATu.

Druga opcja sprawi, że Facebook do faktury doliczy VAT według stawki w Irlandii – czyli również 23%.

A więc co wybrać? Jeżeli jesteś podatnikiem VAT wybierz pierwszą opcje z tym, że pamiętaj aby być zarejestrowanym jako podatnik VAT EU.

Natomiast jeżeli nie płacisz VATu to zdecydowanie polecam skontaktować się ze swoją księgową, ponieważ z doświadczenia wiem, że niektórzy klienci różnie te koszty rozliczają. Według mnie w takiej sytuacji będzie lepszym rozwiązaniem wybranie drugiej opcji, aby to Facebook naliczył i rozliczył VAT – ale wybór należy oczywiście do Ciebie.

Jeżeli wypełniłaś lub wypełniłeś wszystkie pola tak jak przedstawiłem to mamy już poprawnie skonfigurowane konto reklamowe – przynajmniej w kwestii rozliczeń.

Klikamy “Zapisz zmiany”!

Płatności w Menadżerze Reklamy

Teraz klika słów na temat płatności za reklamy na Facebooku.

Na Facebooku mamy kilka możliwości płacenia za emisje naszej reklamy na portalu. Konto reklamowe dla profilu prywatnego – a takim jest konto reklamowe, które utworzyliśmy daje nam możliwość rozliczania się za reklamy w systemie pre-paid. Co to oznacza?

Oznacza to, że możesz wpłacić środki na Facebooka i z nich opłacać tworzone kampanie reklamowe. Bez konieczności podawania danych karty debetowej czy też kredytowej. W przypadku kont tworzonych w Menadżerze Firmy takiej możliwości już nie mamy.

Aby przejść do płatności w Menadżerze Reklamy należy (będąc na podstronie z ustawieniami konta reklamowego) ponownie najechać kursorem na panel po lewej stronie – ten nam powinien się automatycznie rozszerzyć pokazując dostępne opcje i z tych opcji wybieramy “Ustawienia płatności”.

Ustawienia płatności konta reklamowego Facebooka

Wyświetli się nam strona, na której możemy wybrać metodę płatności lub zasilić nasze konto reklamowe w systemie pre-paid czyli przedpłatowym.

Aby wybrać idealna dla siebie metode płatności klikamy przycisk Dodaj metodę płatności i tam wybieramy czy chcemy płacić przy pomocy pre-paid, PayPala lub karty debetowej ewentualnie kredytowej. Po wybraniu metody postępujemy zgodnie z instrukcją wyświetloną przez Facebooka.

Jeżeli wybrałaś lub wybrałeś pre-paid to aby wpłacić na konto reklamowe środki bez podawania danych do karty płatniczej musimy kliknąć “Uzupełni środki” i w wyświetlonym okienku wpisać kwotę jaką chcemy przelać, a następnie wybieramy szybki przelew i postępujemy jak w przypadku zwykłego przelewu internetowego.

To czy wybierzecie tą czy inną metodę płatności za reklamę nie ma znacznie dla efektywności kampanii reklamowej.

Mimo wszystko ja zachęcamy do skorzystania z płatności kartą z tego względu, że w przypadku pre-paid nie ma możliwości zwrócenia niewykorzystanych pieniędzy wpłaconych na konto reklamowe.

W przypadku płatności kartą to Facebook co jakiś czas (na początku co 70-80 zł) będzie samodzielnie pobierał płatności z Twojej karty debetowej lub kredytowej. Dzięki temu zapłacisz za to co faktycznie wykorzystasz w kampanii reklamowej.

Jeżeli boisz się podawania danych karty debetowej lub kredytowej możesz wybrać opcje PayPal lub wykorzystać wirtualną kartę z Revoluta.

Ostateczny wybór należy jednak do Ciebie.

To tyle, jeżeli chodzi o uruchomienie menadżera reklamy i jego poprawną konfiguracje.

Targetowanie reklam na Facebooku to klucz do skutecznych kampanii, które trafiają prosto do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. W naszym artykule wyjaśniamy, jak działa ten mechanizm oraz jakie możliwości oferuje dla przedsiębiorców i marketerów. Dowiesz się, czym są grupy niestandardowe, jakie opcje demograficzne warto wykorzystać i jak zoptymalizować kampanię, by osiągnąć lepsze wyniki przy mniejszym budżecie. Jeśli chcesz zrozumieć, jak precyzyjnie docierać do swojej grupy docelowej, koniecznie przeczytaj artykuł – czym jest targetowanie reklam na facebooku?

Warto doczytać:

  1. Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Dowiedź się jak uruchomić kampanię reklamową na Facebooku
  2. Cele reklamowe na Facebooku – co musisz o nich wiedzieć i jak z nich korzystać? – Dowiedź się jak odpowiednio dobierać cele reklamowe w kampanii na Facebooku
  3. Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – Poznaj najczęstsze błędy podczas optymalizacji reklamy na Facebooku

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl