Czy masz bazę mailingową? Mam nadzieję, bo to najlepszy sposób komunikacji z Twoimi odbiorcami. Ale bycie subskrybentem newslettera nie oznacza oczywiście, że użytkownik jest też Twoim klientem.
Powiem więcej, przeważnie tak nie jest. Bo przekonanie do zakupu może potrwać bardzo długo. Najpierw użytkownik zapoznaje się z darmowymi treściami. Potem zapisuje się na newsletter, w zamian za bardzo przydatne materiały, lead magnet, który otrzyma po zapisie. Potem śledzi Cię w mediach społecznościowych, ogląda, jakie produkty masz w sklepie. Może zdecyduje się na zakup. A może nie.
Droga ta jest długa i niepewna. Najtrudniejsze jest przekonanie osoby do kupna po raz pierwszy. A gdybym powiedział Ci, że jest prostszy i szybszy sposób na pokonanie bariery pierwszego zakupu? Tym sposobem jest One Time Offer.
Spis treści:
Co to jest One Time Offer?
One Time Offer, w skrócie OTO, to oferta jednorazowa. Charakteryzuje się tym, że jest dostępna przez bardzo krótki okres czasu, przeważnie około 15 minut. W ofercie jednorazowej proponujesz zakup swojego produktu w bardzo atrakcyjnej cenie. Ze zniżką od 50 do nawet 90%.
Dlaczego tak? Żeby użytkownik nie mógł się oprzeć. Żeby kupił po raz pierwszy, przekonał się, jak wartościowe są Twoje produkty i wrócił po więcej.
Ważne jest, żeby zablokować stronę przed ponownym wyświetleniem. OTO ma się pojawić tylko raz, a użytkownik nie może mieć możliwości powrotu do oferty. Czas odlicza się każdemu użytkownikowi osobno i startuje, kiedy osoba trafi na One Time Offer.
Jak to zrobić? Wyjaśnię za chwilę.
Kiedy pokazać One Time Offer?
Tematem tego artykułu jest zamiana subskrybentów w płacących klientów. Kiedy wyświetlić One Time Offer? Po zapisie na newsletter. Użytkownik zapisuje się, żeby pobrać lead magnet. Po zapisie, zamiast standardowej strony z podziękowaniem za zapis, powinna pojawić się strona, na której poinformujesz użytkownika, że owszem, zapisał się. I z tego powodu, w ramach podziękowania, masz dla niego fantastyczną ofertę.
Możesz też wyświetlić ofertę jednorazową osobom, które są już subskrybentami Twojego newslettera i link do One Time Offer umieścić w kampanii.
Pamiętaj, żeby formularz zapisu był prosty i przejrzysty. Użytkownik ma na niego spojrzeć i od razu wiedzieć, co zrobić. Ma wiedzieć, że musi wpisać e-mail i imię, odhaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych i kliknąć „pobierz” albo „zapisz się”. W zależności od tego, co ma się wydarzyć, kiedy zapisze się do newslettera.
Jaki lead magnet stworzyć?
Lead magnet, po którym pokażesz One Time Offer, powinien być krótki, łatwy do wdrożenia i rozwiązujący konkretny, jeden problem. To bardzo ważne, bo pokaże, że dajesz wartościowe rzeczy za darmo. A zarazem zachęci do pytania: „Skoro to jest za darmo, to co dostanę, kiedy mu zapłacę?”.
Ale żeby zachęcić do zapisu na newsletter, nie musisz tworzyć tradycyjnego lead magnetu w postaci e-booka, checklisty czy innego pliku PDF. To może być na przykład webinar. W takiej sytuacji dobrze jest pokazać One Time Offer z produktem, który jest tematycznie powiązany z webinarem. No właśnie…
Jaki produkt umieścić w One Time Offer?
Niech to będzie produkt, który wiąże się z lead magnetem, webinarem, czy z kampanią mailingową, w której link do OTO wysyłasz. Chodzi o to, żeby produkt był naturalnym rozszerzeniem tematu. Skoro ktoś zapisał się na webinar o taktyce prowadzenia newslettera, to prawdopodobieństwo, że kupi kurs, który krok po kroku wyjaśnia, jak stworzyć newsletter, jest spore, prawda?
Niech produkt, który oferujesz, rozwiązuje problem klienta. Może nawet rozwiązywać ten sam problem, co lead magnet. Tylko robić to szybciej, sprawniej i w innej formie. Na przykład wideo kurs online zamiast e-booka.
Warto jest w OTO umieścić produkt najważniejszy w Twojej ofercie, podstawowy. Taki, który jest punktem wyjścia do zakupu kolejnych produktów. Jeśli będzie bardzo wartościowy (a tylko takie produkty powinieneś sprzedawać!), to użytkownik wróci po więcej.
Pamiętaj, żeby cena produktu nie była zaporowa. 50-100 zł to według mnie max. Nie możesz proponować użytkownikowi zbyt wysokiej ceny. Im wyższa cena, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że osoba zdecyduje się na spontaniczny zakup. Pamiętaj, że na podjęcie decyzji użytkownik ma tylko 15 minut.
Dlaczego One Time Offer działa?
Zastanów się, jak kupujesz. Jeśli wiesz, że produkt będzie dostępny za tydzień, czy miesiąc, dajesz sobie czas na przemyślenie zakupu. Rozważasz wszystkie za i przeciw myślisz, czy ten produkt na pewno jest Ci potrzebny. Czasem kupujesz, czasem nie. I pewnie całkiem często po prostu zapominasz, że chciałeś taki produkt kupić.
One Time Offer jest widoczne przez kilka minut. Nie ma czasu na rozmyślania i planowanie zakupu. Użytkownik musi podjąć szybką decyzję. A ponieważ oferta jest atrakcyjna, to bardzo często kupuje spontanicznie.
Nie lubimy, kiedy okazje przechodzą nam koło nosa. Właśnie z tego mechanizmu korzysta One Time Offer.
Dlaczego warto stosować One Time Offer?
Zwrot wydatków na reklamę
Wyobraź sobie, że korzystasz z reklamy na Facebooku, żeby zwiększyć ilość subskrybentów newslettera. Reklamujesz swój lead magnet, webinar albo wyzwanie, które niedługo będziesz prowadzić.
Nie wiesz, kiedy i czy w ogóle reklama Ci się zwróci. Pewnie wiele osób się zapisze, ale czy później kupią? Kiedy zastosujesz One Time Offer, gwarantuję Ci, że część kupi od razu. I właśnie te osoby będą finansować Twoją kampanię. Chociaż części pieniędzy wydanych na reklamę zwróci Ci się od razu. Znane są mi przypadki, kiedy koszty reklamy zwróciły się w 59%, a nawet w 113%!
Dochód pasywny
One Time Offer ustawiasz raz. Później tylko patrzysz, jak sprzedaż rośnie. Zakładam, że masz już w swojej ofercie produkt, który możesz wykorzystać w ofercie jednorazowej. Wystarczy, że stworzysz dobry lead magnet, który będzie tematycznie powiązany z produktem i stworzysz OTO. Później nic nie musisz z nim robić.
One Time Offer pokonuje barierę pierwszego zakupu
Najtrudniej jest zdobyć klienta. Przekonać go do zakupu po raz pierwszy. Bo, jeśli produkt mu się sprawdzi, to wróci po więcej. Przez to, że produkt w One Time Offer można kupić w bardzo niskiej cenie, łatwiej jest przekonać użytkownika do pierwszego zakupu. A potem z każdym kolejnym jest już łatwiej.
Jak stworzyć One Time Offer?
Brzmi świetnie, ale jak to właściwie zrobić? Jak stworzyć ofertę jednorazową, żeby wyświetlała się przez określoną ilość czasu? Jak zablokować stronę z OTO przed ponownym wyświetleniem przez tego samego użytkownika?
Nie musisz być programistą, żeby to zrobić. Potrzebujesz licznika beTimes, który będzie odliczał czas i który sprawi, że subskrybent nie będzie mógł wrócić na stronę z OTO.
Wejdź na stronę beTimes.pl i załóż darmowe konto na 7 dni. W tym czasie będziesz mógł wykorzystać licznik i stworzyć One Time Offer.
Po założeniu konta możesz zabezpieczyć stronę przed ponownym wyświetleniem. Możesz ustawić licznik, który będzie odliczał czas do konkretnej daty albo określoną ilość czasu każdemu użytkownikowi osobno.
Będziesz mógł określić, co stanie się, kiedy licznik przestanie odliczać. Możesz ukryć licznik, przekierować użytkownika na inną stronę albo po prostu nie robić nic. Wtedy licznik będzie wyświetlał zera.
Rozumiem, jak ważny jest wygląd licznika. Możesz zmienić pozycję licznika beTimes, wyrównanie, zmienić styl, wielkość, odległość między elementami i kolory oraz ukryć niektóre elementy. Nie ma potrzeby pokazywania dni i godzin, jeśli zamierzasz odliczać tylko 15 minut, prawda?
Stworzyłeś licznik. Co dalej? BeTimes wygeneruje dla Ciebie kod, który będziesz musiał wprowadzić na swojej stronie. BeTimes współpracuje ze wszystkimi znanymi CMS-ami i page builderami. Jeśli masz stronę w WordPressie, to bez względu na to, czy używasz Gutenberga, Elementora, Divi, czy innego page buildera, beTimes będzie z nimi współpracował.
Mam nadzieję, że zachęciłem Cię do wypróbowania One Time Offer. Co więcej, liczę na to, że szybko sprawdzisz, jak jest skuteczne. Załóż darmowe konto w beTimes i wypróbuj One Time Offer w swoim biznesie.
Warto doczytać:
- Leady sprzedażowe – co warto o nich wiedzieć i jak je skutecznie pozyskiwać? – Dowiedz się jak pozyskiwać leady sprzedażowe
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Dowiedź się jak reklamować się na Facebooku
- Ile kosztuje reklama na Facebooku i w Google Ads? Raport wydatków Webmast Digital – Sprawdź ile kosztuje reklama na Facebooku i Google Ads
Łukasz Dominikowski
Gość od liczników, pomaga sprzedawać szybciej dzięki One Time Offer i ofertom ograniczonym czasowo, twórca beTiMES