Reklama na Facebooku
Reklam na Facebooku – Jak tworzyć ją skutecznie?
Tworzenie reklamy na Facebooku składa się z trzech kroków; wybór celu reklamowego, opracowanie grupy odbiorców oraz przygotowanie kreacji reklamowej.
Wybór celu reklamowego
Facebook daje nam kilka różnych celów reklamowych w oparciu o które będzie optymalizował naszą kampanie reklamową. Co to oznacza? Jeżeli wybierzesz cel “ruch na stronę”, Facebook będzie dążył do tego, aby pozyskać możliwe jak największy ruch na wskazanej witrynie.
Jakie cele reklamowe są dostępne? Ruch na stronę, Aktywność, Konwersje, Zasięg, Rozpoznawanie marki, Wiadomości itd.
Wybór grupy odbiorców
Istotnym elementem w tworzeniu reklamy na Facebooku jest opracowanie odpowiedniej grupy odbiorców naszej reklamy na tym portalu społecznościowym.
Mamy dużo możliwości opracowania idealnej grupy odbiorców reklamy. Możemy określić wiek, płeć, status związku, lokalizacje czy też zachowania i zainteresowania.
Na szczególną uwagę zasługuje możliwość tworzenie niestandardowych grup odbiorców i grup podobnych odbiorców. Dzięki tym opcją będziemy mogli stworzyć grupy osób, które np. odwiedziły witrynę internetową lub dodały coś do koszyka i nie dokończyły realizacji zamówienia. Takim osobom będziemy mogli ponownie pokazać reklamę z bardziej spersonalizowanym komunikatem.
Wykorzystując natomiast grupy podobnych odbiorców – algorytm Facebooku na podstawie niestandardowej grupy opracuje nową bardziej rozbudowaną grupę. Dzięki temu dotrzesz z reklamą do osób podobnych np. do Twoich obecnych klientów.
Tworzenie kreacji reklamowej
Reklama na Facebooku daje nam możliwość wykorzystania różnych form kreacji reklamowych. Możemy wykorzystać grafiki, wideo, wydarzenia oraz artykuły sponsorowane.
To sprawia, że możemy dobrać idealny rodzaj kreacji reklamowej dostosowany do naszej grupy odbiorców reklamy.