Reklama na Facebooku

Poradnik krok po kroku

W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich artykułów i poradników,
które pomogą Ci skutecznie uruchomić reklamę na Facebooku krok po kroku.

Podstawa:

Kampania Reklamowa:

Piksel Facebooka:

Kampania Remarketingowa:

Grupy podobnych odbiorców:

Optymalizacja kampanii reklamowej:

Najczęściej zadawane pytania:

Obecnie wiele firm prowadzących swoje działania marketingowe w internecie wybiera reklamę na Facebooku jako jedno z głównych kanałów docierania do nowych klientów. Niskie koszty i duża liczba użytkowników w Polsce oraz zagranica sprawia, że jest to bardzo atrakcyjna forma reklamy. Dodatkowo utworzenie reklamy na Facebooku jest bardzo łatwe, a w internecie jest dostępnych wiele poradników jak krok po kroku uruchomić własną kampanię reklamową. 

Dlatego jeżeli jeszcze się zastanawiasz, czy warto reklamować się na Facebooku to – zdecydowanie TAK!

Więcej zalet dotyczących tego dlaczego warto reklamować się na Facebooku znajdziesz tutaj.

Praktycznie każda osoba lub firma może reklamować się na Facebooku. Ograniczeniem jest jedynie rodzaj produktów lub usług, które są wyłączone z możliwości reklamowania na tym portalu społecznościowymi m.in.:

  • hazard,
  • broń, 
  • narkotyki

itp.

Reklama na Facebooku jest stosunkowo tania i praktycznie większość firm i osób prywatnych może sobie pozwolić na wykorzystanie jej we własnych działaniach marketingowych. Z powodzeniem możemy prowadzić kampanie reklamową z dziennym budżetem nie przekraczającym 10-15 zł i docierać dzięki temu do kilku tysięcy użytkowników każdego dnia. 

Tak, możemy reklamować się na Facebooku bez posiadania firmy lub zarejestrowanej działalności. W takim przypadku Facebook dodatkowo będzie doliczał do kosztów reklamy podatek VAT w stawce przewidzianej przez odpowiednik Urzędu Skarbowego w Irlandii (obecnie jest to 23%). 

Nie jest to niemożliwe, ale bardzo trudne do uzyskania. W takiej sytuacji będziemy musieli kontaktować się z supportem Facebooka, a to zazwyczaj jest możliwe tylko w przypadku, gdy wydamy kilkaset złotych na zakup reklamy na Facebooku.

W przypadku, gdy Facebook odrzuci Twoją reklamę należy sprawdzić czy faktycznie miał do tego powód. Jeżeli stwierdzisz, że nie łamiesz regulaminu i zasad zamieszczania reklam na Facebooku możesz zgłosić odwołanie. Portal rozpatrzy Twoje zgłoszenie i zadecyduje o tym, czy reklam może zostać uruchomiona, czy nie.

Bardzo często zdarza się, że Facebook omyłkowo blokuje reklamę lub nawet całe konto. Dzieje się tak z przyczyny błędnej interpretacji przez automatyczne algorytmy i po zgłoszeniu odwołania wszystko wraca do normy, a reklamy zostają uruchomione. 

Więcej na temat tego co zrobić w przypadku odrzucenia reklamy przez Facebooku przeczytasz tutaj.