Popularność Facebooka sprawia, że wiele firm zaczyna inwestować w promowanie postów. Każda firma chciałaby mieć możliwość wrzucenia takiej inwestycji w koszty, a do tego będziemy potrzebować faktury.
Dziś pokażę Ci jak pobrać fakturę z Facebooka krok po kroku.
Aby móc pobierać faktury z Facebooka musimy posiadać uzupełniony w firmowe dane Menedżer Reklam – bez tego wystawione faktury będą nieważne. Jeżeli nie korzystałeś dotychczas z Menedżera Reklam na Facebooku to musisz go założyć, a następnie uzupełnić w dane swojej firmy na którą Facebook ma wystawiać faktury – tutaj znajdziesz poradnik jak założyć Menedżer Reklamy.
Spis treści:
[Artykuł zaktualizowany: 03.04.2022]
Jak wprowadzić dane do faktury na Facebooku?
Poprawnie wystawiona faktura musi zawierać dane nabywcy – czyli w tym przypadku Twojej firmy. Facebook nie wystawi Ci faktury do czasu, aż wprowadzisz dane firmy. To oczywiste, ale gdzie to wprowadzić?
Zaloguj się do swojego Menedżera Reklamy na Facebooku i w lewym górnym rogu znajdziesz ikone z trzema poziomymi kreskami (Wszystkie Narzędzia) – kliknij! Pojawi Ci się menu z którego należy wybrać “Rozliczenia“.
Następnie na wyświetlonej podstronie w górnym prawym rogu znajdziesz szary przycisk “Ustawienia płatności” – kliknij go. Pojawi Ci się podstrona, która będzie prezentowała między innymi aktualne saldo i metody płatność.
Na samym dole tej podstrony odnajdziesz sekcje “Informacje o firmie” – to tutaj wprowadzisz dane na temat swojej firmy, aby otrzymać poprawną fakturę od Facebooka. Kliknij przycisk “Edytuj” i wprowadź w formularzu dane Twojej firmy.
Uzupełnij pola takie jak nazwa firmy, adres i NIP. Jeżeli Facebook ma doliczyć VAT do faktury (w przypadku, gdy nie jesteś VAT-owcem) wybierz w sekcji Cel reklamy “Nie kupuje reklamy do celów biznesowych”. Dzięki temu Facebook do kosztów reklamy będzie doliczał VAT, a Ty unikniesz obowiązku samemu rozliczać się z Urzędem Skarbowym.
Jeżeli jesteś na VAT i chciałbyś go samemu rozliczać z Urzędem Skarbowym, to koniecznie upewnij się, że jesteś zarejestrowany jako podatnik VAT-UE – bez tego nie będziesz mógł rozliczać się za reklamę z Facebooka.
Gdzie pobrać faktury z Facebooka?
Aby pobierać faktury z Facebook’a, musimy ponownie zalogować się do menedżera reklamy i jeszcze raz wybrać z menu Wszystkie Narzędzia opcje “Rozliczenia”.
Na podstronie Rozliczenia znajduje się cała lista faktur za reklamę na Facebooku. Aby pobrać wybraną fakturę wystarczy w kolumnie Działanie kliknąć ikonkę pobierania.
Możesz również pobrać wszystkie faktury za wybrany okres jednym kliknięciem wywierając przycisk “Pobierz” -> “Pobierz wszystkie transakcje (PDF)” – wówczas Facebook wygeneruje zbiorczy dokument PDF, który będziesz mógł przekazać swojej księgowej.
To tyle, jak widzisz nie jest to trudne! Teraz już wiesz jak łatwo możesz pobierać faktury z Facebooka, więc nie pozostaje mi nic więcej jak życzyć przyjemnego inwestowania i dużych zwrotów!
Warto doczytać:
- Aktualny certyfikat rezydencji podatkowej Facebooka – chcąc rozliczyć faktury z Facebooka z Urzędem Skarbowym będziesz prawdopodobnie potrzebować certyfikatu rezydencji podatkowej Facebook, a w tym artykule znajdziesz aktualny dokument
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – chcesz skutecznie reklamować się na Facebooku, ale nie wiesz jak? Koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem krok po kroku
- Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – dowiedź się jakich błędów nie popełniać podczas optymalizacji swoich kampanii reklamowych na Facebooku
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl