Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. O tym, że współcześnie każdy biznes potrzebuje dobrej prezencji w Internecie, wiemy doskonale. Wielu przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm chciałoby zaistnieć w Internecie, jednak obawia się wysokich inwestycji w promocje.
Często słyszą od marketerów „bez konkretnych inwestycji nie można spodziewać się konkretnych efektów”. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, jak przy odrobinie kreatywności, pracy i niewygórowanym budżecie osiągnąć dobre wyniki w Internecie.
Niemożliwe? Sprawdź jak agencja Webmast Digital i producent mebli dębowych Meble Dąb w 4 miesiące zdobyli wspólnie szczyt w wyszukiwarce Google.
ZANIM ZACZNIEMY! Pamiętaj – fundamentem udanych działań promocyjnych w Internecie jest odpowiednie przygotowanie się.
Obejmuje ono kilka etapów takich jak między innymi:
- Ocena dotychczasowej sytuacji
- Określenie celu działań – te mogą być różne. Poprawa widoczności serwisu, większy ruch z wyszukiwarki, zwiększenie sprzedaży, poprawienie wizerunku to tylko jedne z wielu możliwych przykładów
- Poznanie konkurencji
- Przygotowanie planu
Spis treści:
Cel współpracy
Wszyscy znany i cenimy lokalne firmy, u których podstaw leżą rodzinne tradycje i wysokiej jakości produkty. Współcześnie jednak w dużej mierze marketing decyduje o powodzeniu biznesowym przedsiębiorstw – nawet najlepszy produkt trzeba umieć sprzedać.
Zmieniające się trendy konsumenckie i powszechna digitalizacja przekonały producenta mebli dębowych Meble Dąb z Radomska do podjęcia współpracy z agencją Webmast Digital i rozpoczęcia bardziej intensywnych działań promocyjnych w Internecie, w celu zdobycia nowych klientów.
Obie strony postawiły sobie ambitne zadanie – stworzenie nowej strony internetowej, która przy niskich nakładach finansowych osiągnie wysokie miejsca w wyszukiwarce na kluczowym dla firmy rynku – Warszawie.
Zadanie wydawałoby się niewykonalne – w końcu stolica to najbardziej konkurencyjny rynek, o który biją się firmy z całego kraju, szczególnie w branży meblarskiej. Działania rozpoczęliśmy z początkiem marca 2018 roku.
Treść kluczem do sukcesu w wyszukiwarce
Fundamentem sukcesu w SEO było skupienie się na odpowiednio publikowanych treściach. Konkretnymi działaniami, jakie podjęto w tej strategii są:
- Rozbudowane i na ile to możliwe unikatowe opisy produktów, zawierające słowa kluczowe. Napisane w prostym języku i zaprezentowany w sposób czytelny. Produkt ma być przedstawiony tak, jakby pokazywał go sprzedawca
- Zastosowanie treści multimedialnych jak zoptymalizowane pod wyszukiwarkę grafiki produktów, gify i filmy wideo
- Uruchomienie bloga „Porady eksperta”, którego zadaniem jest generować ruch organiczny wśród internautów zainteresowanych tą kategorią produktów, poprzez dzielenie się wiedzą
- Dział „realizacje” zawierający zdjęcia gotowych produktów. Ich celem było między innymi dotarcie do internautów poszukujących produktów przez wyszukiwarkę grafiki Google
Działania wspomagające SEO:
- Aktywność w social media (You Tube, Google+, Pinterest, Instagram)
- Odpowiednie przygotowanie oraz prowadzenie wizytówki Google Moja Firma
Powyższe działania mogą być czasochłonne, ale w długiej perspektywie bardzo skuteczne. Poświęcając na nie regularnie tygodniowo kilka godzin jesteśmy w stanie osiągnąć zaskakujące efekty – szczególnie na rynku lokalnym.
Społeczny dowód słuszności kluczem do zwiększenia sprzedaży
Marketerzy od lat wykorzystują w Internecie tzw. 6 metod wywierania wpływu sklasyfikowanych przez Roberta Cialdiniego. Jedną z nich jest społeczny dowód słuszności. W skrócie polega ona na tym, że chętniej podejmujemy decyzje takie jak inni.
Jak to działa? Podczas wakacji wejdziemy chętniej do restauracji, w której jest więcej gości, a na allegro kupimy produkt od sprzedawcy z lepszą reputacją. Dzieje się tak ponieważ ufamy, że inne osoby podjęły już słuszną decyzje, zweryfikowały sprzedawcę bądź produkt i są zadowolone.
Wnioski są więc proste. Jeśli chcemy przekonać potencjalnych klientów, by u nas kupili należy dostarczyć im dowodów na rzetelność oraz zadowolenie klientów.
W tym zakresie podjęliśmy 5 działań:
- Umożliwienie publikacja recenzji produktów od klientów wskazujących zalety produktu. To świetna darmowa reklama, w dodatku prawdziwa, autentyczna
- Wprowadziliśmy pięciogwiazdkowy system oceny produktów – poza polami na komentarze pod zakupionymi produktami dajemy możliwość szybkiej oceny, dzięki wykorzystaniu kilkustopniowej skali. 5 gwiazdek to popularne rozwiązanie – na myśl przywodzi gwiazdki w hotelach
- Zachęcamy do publikacji opinii w Google Maps. Wyszukiwarka nie dość, że premiuje firmy z wysoką ilością dobrych opinii, to ponadto wskazuje jej średnią ocen oraz ich ilość. Nie od dziś wiadomo, że liczby do nas przemawiają. Dlatego dbanie o wizytówkę firmy w Google Maps to droga do wysokiej wiarygodności firmy
- Zaprezentowaliśmy dwa krótkie case study. Poprosiliśmy polecających firmę klientów o napisanie opinii na temat dotychczasowej współpracy. To świetna okazja do pokazania korzyści jakie otrzymają klienci
- Chwalimy się naszymi powodami do dumy – członkostwem w gronie prestiżowych wystawców „Meble Polska. Targi mebli” oraz grupy producenckiej „Radomsko Mebluje”. Wszelkie nagrody, wyróżnienia, certyfikaty działają jak dyplomy w gabinetach specjalistów i niosą prosty przekaz – „inni nas docenili, można więc nam zaufać”
Działania wspomagające sprzedaż:
- Uruchomienie zakładki bestsellery pokazującej najpopularniejsze produkty
- Cross selling czyli podpowiadanie produktów uzupełniających komplet
- Kampanie remarketingowe – dzięki targetowaniu reklamy na odwiedzających Twoją stronę nawet przy minimalnym budżecie mamy szanse na powrót kilku klientów
Efekty, jakie uzyskaliśmy dla klienta
Według danych SeoStation już po 2 miesiącach nowa strona www.meble-debowe.com zaczęła stale pojawiać na wysokich pozycjach na najważniejszej frazie „meble dębowe”.
Aktualnie witryna na to hasło pojawia się średnio na 2 miejscu. Jest to wynik jak najbardziej satysfakcjonujący biorąc pod uwagę niskie inwestycje w witrynę.
Obecnie strona internetowa wyświetla się na kilkadziesiąt innych wartościowych frazy w wyszukiwarce Google. Generując tym samym każdego miesiąca ruch kilku tysięcy użytkowników, którzy przeglądają ofertę i kontaktują się w kwestii zamówień.
Współpraca agencji Webmast Digital oraz producenta mebli Meble Dąb przy nowej stronie pokazuje, że można stać się widocznym w Internecie bez pokaźnego budżetu.
Mamy nadzieję, że wśród naszych rozwiązań znajdziesz dużą dozę inspiracji dla Twojego biznesu.
Warto doczytać:
- Dlaczego strona internetowa nie sprzedaje? – Twoja strona internetowa nie przynosi efektów? Sprawdź co może być powodem
- Jak wybrać dobrą agencję marketingową? Przedstawiamy 6 elementów na które warto zwrócić uwagę – chcesz wybrać agencje do współpracy? Sprawdź czym się kierować przy jej wyborze
- Co powinna mieć strona internetowa w 2022 roku? – poznaj najnowsze trendy dotyczące witryn internetowych
Daniel Bury
Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja