Do przeczytania w 6 min.

Jak robić marketing internetowy z małym budżetem – 9 inspiracji od Meble Dąb

Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. O tym, że współcześnie każdy biznes potrzebuje dobrej prezencji w Internecie, wiemy doskonale. Wielu przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm chciałoby zaistnieć w Internecie, jednak obawia się wysokich inwestycji w promocje.

Często słyszą od marketerów „bez konkretnych inwestycji nie można spodziewać się konkretnych efektów”. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, jak przy odrobinie kreatywności, pracy i niewygórowanym budżecie osiągnąć dobre wyniki w Internecie.

Niemożliwe? Sprawdź jak agencja Webmast Digital i producent mebli dębowych Meble Dąb w 4 miesiące zdobyli wspólnie szczyt w wyszukiwarce Google.

ZANIM ZACZNIEMY! Pamiętaj – fundamentem udanych działań promocyjnych w Internecie jest odpowiednie przygotowanie się.

Obejmuje ono kilka etapów takich jak między innymi:

Spis treści:

Cel współpracy

Wszyscy znany i cenimy lokalne firmy, u których podstaw leżą rodzinne tradycje i wysokiej jakości produkty. Współcześnie jednak w dużej mierze marketing decyduje o powodzeniu biznesowym przedsiębiorstw – nawet najlepszy produkt trzeba umieć sprzedać.

Zmieniające się trendy konsumenckie i powszechna digitalizacja przekonały producenta mebli dębowych Meble Dąb z Radomska do podjęcia współpracy z agencją Webmast Digital i rozpoczęcia bardziej intensywnych działań promocyjnych w Internecie, w celu zdobycia nowych klientów.

Obie strony postawiły sobie ambitne zadanie – stworzenie nowej strony internetowej, która przy niskich nakładach finansowych osiągnie wysokie miejsca w wyszukiwarce na kluczowym dla firmy rynku – Warszawie.

Zadanie wydawałoby się niewykonalne – w końcu stolica to najbardziej konkurencyjny rynek, o który biją się firmy z całego kraju, szczególnie w branży meblarskiej. Działania rozpoczęliśmy z początkiem marca 2018 roku.

Treść kluczem do sukcesu w wyszukiwarce

Fundamentem sukcesu w SEO było skupienie się na odpowiednio publikowanych treściach. Konkretnymi działaniami, jakie podjęto w tej strategii są:

Przykład rozbudowanej karty produktowej na stronie www naszego klienta
Dodawanie artykuł w sekcji Blog znacząco może wpłynąć na pozycje strony w wynikach wyszukiwania
Galeria realizacji dotychczasowych produktów

Działania wspomagające SEO:

Powyższe działania mogą być czasochłonne, ale w długiej perspektywie bardzo skuteczne. Poświęcając na nie regularnie tygodniowo kilka godzin jesteśmy w stanie osiągnąć zaskakujące efekty – szczególnie na rynku lokalnym.

Społeczny dowód słuszności kluczem do zwiększenia sprzedaży

Marketerzy od lat wykorzystują w Internecie tzw. 6 metod wywierania wpływu sklasyfikowanych przez Roberta Cialdiniego. Jedną z nich jest społeczny dowód słuszności. W skrócie polega ona na tym, że chętniej podejmujemy decyzje takie jak inni.

Jak to działa? Podczas wakacji wejdziemy chętniej do restauracji, w której jest więcej gości, a na allegro kupimy produkt od sprzedawcy z lepszą reputacją. Dzieje się tak ponieważ ufamy, że inne osoby podjęły już słuszną decyzje, zweryfikowały sprzedawcę bądź produkt i są zadowolone.

Wnioski są więc proste. Jeśli chcemy przekonać potencjalnych klientów, by u nas kupili należy dostarczyć im dowodów na rzetelność oraz zadowolenie klientów.

W tym zakresie podjęliśmy 5 działań:

Działania wspomagające sprzedaż:

Efekty, jakie uzyskaliśmy dla klienta

Według danych SeoStation już po 2 miesiącach nowa strona www.meble-debowe.com zaczęła stale pojawiać na wysokich pozycjach na najważniejszej frazie „meble dębowe”.

Aktualnie witryna na to hasło pojawia się średnio na 2 miejscu. Jest to wynik jak najbardziej satysfakcjonujący biorąc pod uwagę niskie inwestycje w witrynę.

Wykres pozycji strony internetowej wg. Seostation

Obecnie strona internetowa wyświetla się na kilkadziesiąt innych wartościowych frazy w wyszukiwarce Google. Generując tym samym każdego miesiąca ruch kilku tysięcy użytkowników, którzy przeglądają ofertę i kontaktują się w kwestii zamówień.

Współpraca agencji Webmast Digital oraz producenta mebli Meble Dąb przy nowej stronie pokazuje, że można stać się widocznym w Internecie bez pokaźnego budżetu.

Mamy nadzieję, że wśród naszych rozwiązań znajdziesz dużą dozę inspiracji dla Twojego biznesu.

Warto doczytać:

  1. Dlaczego strona internetowa nie sprzedaje? – Twoja strona internetowa nie przynosi efektów? Sprawdź co może być powodem
  2. Jak wybrać dobrą agencję marketingową? Przedstawiamy 6 elementów na które warto zwrócić uwagę – chcesz wybrać agencje do współpracy? Sprawdź czym się kierować przy jej wyborze
  3. Co powinna mieć strona internetowa w 2022 roku? – poznaj najnowsze trendy dotyczące witryn internetowych

Daniel Bury

Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja