Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie strony internetowej – Jak to poprawnie robić?

Od wielu już lat jednym z najlepszych i tym samym także i najskuteczniejszych sposobów na to, aby zwiększyć liczbę użytkowników odwiedzających daną stronę w sieci jest zdobycie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

 

Jak jednak pokazuje praktyka, pozycjonowanie strony internetowej wcale nie jest takie proste. Aby móc cieszyć się wysokimi pozycjami potrzebne są niejednokrotnie nie tylko pieniądze, lecz przede wszystkim specjalistyczna wiedza oraz oczywiście konsekwencja w działaniu.

 

Na szczęście w dobie Internetu wiedza o marketingu w wyszukiwarkach jest przystępniejsza, niż kiedykolwiek przedtem. Dodatkowo zawsze możemy się też wspomóc zewnętrznymi usługodawcami, o czym z resztą także piszemy w naszym poradniku. Zainteresowany? Zatem poznaj kilka rad jak skutecznie prowadzić marketing w wyszukiwarce.

Pierwszym krokiem jest audyt strony www

Pierwszym krokiem, jaki koniecznie należy podjąć, gdy myślimy jak zdobyć wysoką pozycję w Google jest przeprowadzenie dokładnego audytu. Taka czynność jest niezbędna, gdyż pozwala ona na postawienie rzetelnej diagnozy co do bolączek z jakimi boryka się nasza witryna.

 

Warto też pamiętać o tym, że audyt stron internetowych przyniesie nam tez doskonałą oszczędność czasu. Właściwie i rzetelnie przeprowadzony będzie on bowiem bardzo dobrą bazą do dalszych działań.

 

No dobrze, ale na czym polega właściwie taki audyt strony? Otóż w dużym uproszczeniu mówiąc podczas niego specjalista pozycjoner bada stronę pod kątem jej atrybutów i tego jak wpływają one na widoczność w Google.

 

Należy bowiem zawsze pamiętać, że zmiennych jest tak wiele, że działając po omacku mocno ryzykujemy tym, że działania pozycjonujące stronę będą totalnie nieskuteczne. To na podstawie audytu można bowiem zbadać chociażby to czy umieszczone na stronie grafiki posiadają odpowiednią wagę lub też czy wszystkie podstrony poprawnie się indeksują.

Zawartość jest kluczem

Na pozycje danej strony w wyszukiwarce Google wpływ ma ogromna ilość zmiennych. Sprawnego pozycjonowania z pewnością nie ułatwia też fakt, że firma Google co jakiś czas ulepsza swoje algorytmy.

 

Taka strategia przyjęta przez amerykańskiego giganta ma na celu w głównej mierze to, aby użytkownicy Internetu po wpisaniu danego hasła uzyskali dokładnie to czego szukają. Z tego też powodu jedną z najważniejszych rzeczy na które zawsze należy zwracać szczególną uwagę jest jakość wstawianych treści.

 

Oczywiście wciąż duże znaczenie mają takie rzeczy jak odpowiednie rozmieszczenie nagłówków, użycie słów kluczowych i tym podobne, lecz to wciąż merytoryka jest tu kluczową kwestią. Jak podkreślają także z resztą eksperci coraz większe znaczenie ma też długość treści. Doskonale tę tezę potwierdzić można w praktyce, gdyż przeglądając wyniki na większość haseł, widać wyraźnie, iż „królują” tam wpisy z dość dużą ilością znaków.

 

Kiedy więc podejmujemy jakikolwiek temat to po prostu postarajmy się go opisać w jak najbardziej rzetelny oraz wyczerpujący sposób. Taki artykuł wysokiej jakości z pewnością „spodoba się” wyszukiwarce Google, a tym samym ta nagrodzi nas wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania.

Specjaliści wiedzą jak pozycjonować stronę

Wiedza na temat tego jak skutecznie pozycjonować stronę należy niestety do dosyć specjalistycznych. Oznacza to więc, że osoba nie posiadająca doświadczenia na tym polu, może mieć dość spore trudności w przeprowadzeniu tego procesu. Na szczęście na współczesnym runku usługowym nie brakuje firm, które oferują skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

 

Zazwyczaj taka poprawa widoczności strony w wyszukiwarce przeprowadzana jest przez agencje pozycjonującą. Trudno się z resztą z pewnością temu dziwić, gdyż tego rodzaju podmiotu posiadają w swoich kadrach wysoko wyspecjalizowanych fachowców, przed którymi szeroko rozumiany marketing w wyszukiwarkach nie ma tajemnic.

 

Warto tez dodać, że dla najlepszego efektu konieczna jest owocna współpraca kilku specjalistów, takich jak pozycjoner, copywriter czy też programista. Tylko wówczas uda się bowiem wdrożyć na stronie wszystkie niezbędne zmiany.

 

Oczywiście nawet kiedy zdecydujemy o tym, że chcemy zaangażować zewnętrznych specjalistów to warto poznać nieco ten świat. Z pewnością klientowi przyda się bowiem wiedza na przykład o tym co to jest SEO, lub też na jakie frazy się pozycjonować

Podsumowanie

Reasumując nasze rozważania należy podkreślić to, że bez względu na to czy zdecydujemy się na samodzielne pozycjonowanie strony czy też powierzymy to zadanie fachowcom, to każdorazowo musimy zdawać sobie sprawę, że to długotrwały proces.

 

Nawet mając najlepszą treść, nie da się osiągać od razu najlepszych pozycji. Cały proces zwiększania wartości strony internetowej w wyszukiwarce jest dość powolny. Można się z resztą też domyśleć, że to właśnie brak chęci prowadzenia długotrwałych działań w tym zakresie prowadzi do tego, że niektóre firmy całkowicie rezygnują z takiej możliwości.

 

Jest to rzecz jasna ogromny błąd, gdyż jak pokazują badania na bardzo wielu witrynach ruch pochodzący właśnie z pozycjonowania jest jednym z najważniejszych źródeł odwiedzin użytkowników oraz osiąganych przychodów.

 

Oczywiście warto też pomyśleć o tym, aby niezależnie od pozycjonowania naszej strony prowadzić też kampanie reklamowe Google Ads. Dzięki takiemu połączeniu możemy być pewni, że nasza strona będzie cieszyć się powodzeniem wśród internautów.