Do przeczytania w 6 min.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku? 5 istotnych powodów

Reklamowanie się na Facebooku jest obecnie modne, ale wraz z trendem idzie za nim wiele korzyści i zalet. Wykorzystywanie tego portalu społecznościowego do promocji swojej marki, projektu lub produktu jest możliwe dla każdej firmy.

Niezależnie jednak od wielkości marki czy przeznaczenie projektu możemy uruchomić taką reklamę samodzielnie i korzystać z wielu zalet. W dalszej cześć przedstawiam powody, dla których warto korzystać z reklamy na Facebooku, oraz odpowiadam na pytanie dlaczego jest taka skuteczna i podpowiadam jakie opcje mamy do wyboru.

Jeżeli temat Cię zainteresował i rozważasz rozpoczęcie działań reklamowych na Facebooku, to koniecznie przeczytaj ten wpis.

Spis treści:

Reklama na Facebooku — czyli co to dokładnie jest?

Reklama na Facebooku to możliwość w zamian za opłatę wyemitowania naszych reklam użytkownikom portalu społecznościowego. Uruchomienie takiej reklamy jest możliwe praktycznie dla wszystkich użytkowników portalu, a reklama ma formę typowych postów.

Dzięki temu w prosty sposób możemy wyświetlić reklamę naszej firmy innym użytkownikom Facebooka i reklamować się w ten sposób. Reklama wyświetlana jest na portalu społecznościowym, a my mamy możliwość wyboru wielu jej ustawień.

Obecnie wszystkie największe portale społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter umożliwiają reklamowanie się i czerpią z tego spore zyski.

Dlaczego reklama na Facebooku jest skuteczna?

Reklama na Facebooku jest niezwykle skuteczna, o czym najlepiej świadczy wiele osób z niej korzystających. Oto kilka powodów, dla których warto promować się na Facebooku:

1. Przyjazna forma reklamy dla użytkowników

Pierwszym powodem, dla którego tak się dzieje, jest przyjazna forma i pozytywny odbiór wśród użytkowników.

Nie jest ona nachalna jak np. reklamy w TV czy wyskakujące okna na portalach internetowych, a często zawiera ciekawe i interesujące treści.

Wiele osób nie dostrzega również różnicy między postami darmowymi a sponsorowanymi czy np. różnymi rodzajami video i chętnie korzysta również z materiałów reklamowych. Wszystko to przekładać się będzie na dużo lepszą konwersję oraz sprawdzanie oferty naszej marki przez użytkowników.

2. Możliwość szczegółowego określenia grupy odbiorców

Jednym z największych plusów reklamy na Facebooku jest możliwość targetowania, czyli określenia grupy docelowej osób, do których trafi reklama. Możemy samodzielnie określać takie parametry odbiorców jak wiek, płeć zainteresowania, hobby, sytuacja zawodowa, lokalizacja, język itp.

Na Facebooku mamy możliwość bardzo precyzyjnego docierania do grupy interesujących nas odbiorców

Parametrów takich jest kilkaset, dzięki czemu możemy dokładnie ustalić osoby, które obejrzą naszą reklamę.

Jeśli wyemitujemy nasz post czy materiał video osobom o konkretnym profilu, które interesują się daną tematyką, uzyskamy dużo lepszą skuteczność niż przypadku zaprezentowania reklamy przypadkowej grupie osób.

Targetowanie nie jest trudne, daje wiele możliwości i pozwala efektywnie wykorzystywać budżet reklamowy.

3. Duża liczba użytkowników

Kolejnym powodem skuteczności reklamy na Facebooku jest duża liczba użytkowników. Dzięki portalowi w zamian za opłatę możemy dotrzeć do około 17 mln użytkowników w Polsce, a to stanowi 44% całej naszej populacji.

Nawet jeśli targetujemy naszych odbiorców bardzo szczegółowo, nie musimy obawiać się, że grupa będzie zbyt mała lub szybko wykorzystamy daną grupę. Jest to bardzo duży plus, gdyż w innych sposobach reklamy jest to często niezwykle uciążliwe.

Na Facebooku mamy dostęp do bardzo dużej grupy podobnych osób lub osób o konkretnych cechach. W ten sposób możemy przez długi czas reklamować się w grupie osób, które z największym prawdopodobieństwem skorzystaj z naszej oferty.

4. Targetowanie na podstawie dokładnej lokalizacji

Lokalizacja i możliwość wyboru osób pod tym kątem jest następnym powodem, dla którego reklama na Fb jest tak skuteczna. Firmy lub marki działające lokalnie, lub osoby oferujące produkty do konkretnej grupy osób mogą wyszukiwać klientów w dokładnej lokalizacji np. w konkretnym mieście.

Facebook daje nam możliwość kierowania reklamy nawet do 1 km wokół wybranej lokalizacji.

W ten sposób z reklamy na Facebooku mogą korzystać małe lokalne firmy i reklamować się mieszkańcom konkretnego miasta poprzez portal społecznościowy.

Podczas targetowania możemy określić dokładną lokalizację, nawet z zawężeniem do konkretnych dzielnic czy ulic, co umożliwia efektywne wydanie pieniędzy na reklamę oraz dotarcie do konkretnych osób.

5. Różnorodność form reklamy

Jednym z największych plusów reklamy na Facebooku, który decyduje o jej skuteczności, jest różnorodność form reklamy.

Możemy wybierać banery graficzne, posty, materiały video, artykuły ekspresowe czy materiały w Messengerze dzięki temu możemy odpowiednio zaprezentować swój produkt oraz emitować reklamę w takim miejscu, w jakim będzie ona najlepiej odbierana.

Korzyści z reklamy na Facebooku

Reklama na Fb jest bardzo korzystna i warto zastosować ją z kilku powodów. Pierwszy to prostota jej uruchomienia. Jeśli chcemy uruchomić promocję naszej firmy czy marki, nie musimy udawać się do agencji marketingowych, płacić za obsługę czy prosić kogokolwiek o pomoc.

Prosty manager reklamy czy też liczne poradniki i wskazówki samego portalu społecznościowego, oraz nasze artykuły publikowane na tym blogu, pozwalają szybko i komfortowo — a co najważniejsze samodzielnie uruchomić taką reklamę.

Za jej uruchomienie również nie ponosimy żadnych dodatkowych opłat ani abonamentów – wydamy środki jedynie na emisję reklamy.

Ceny reklamy na Facebooku są bardzo atrakcyjne i dają możliwość dowolnego ustawienia minimalnej ceny jednej reklamy. W ten sposób możemy reklamować się tanio i efektywnie.

Nie musimy też dysponować dużym budżetem reklamowym i możemy stworzyć kampanię reklamową, która dotrze do kilkuset lub kilku tysięcy osób za kilka złotych – często dużo więcej wydajesz na kawę i burgera w McDonaldzie.

Bardzo pomocne są również liczne statystyki i możliwości ustawienia reklamy, gdzie dzięki temu możemy dostosować ją do własnych potrzeb i na bieżąco ją edytować.

Na rynku działa też wiele agencji reklamowych, które oferują odpłatne uruchomienie i prowadzenie kampanii reklamowych, co jest komfortowym rozwiązaniem, jeśli posiadamy większe budżet i chcemy zlecić to zadanie profesjonalistom.

Podsumowując! Następnym razem, gdy będziesz się zastanawiał lub zastanawiała nad zakupem reklamy na bilbordzie, lub zleceniem wykonania plakatów i ulotek pomyśl, czy pieniądze zainwestowane w tego typu materiały nie byłby bardziej efektywnie wykorzystane na Facebooku.

Warto doczytać:

  1. Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Dowiedź się jak uruchomić swoją pierwszą reklamę na Facebooku
  2. Jak uruchomić remarketing na Facebooku? – Sprawdź jak uruchomić kampanie remarketingową – jedną z najskuteczniejszych form reklamy w internecie
  3. Jak określać grupę docelową na Facebooku – 4 kroki, które pomogą Ci skutecznie targetować reklamy! – Przygotuj się do targetowania swoich reklam na Facebooku

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl