5 rad, które pokazują jak reklamować się w internecie przy małym budżecie? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

5 rad, które pokazują jak reklamować się w internecie przy małym budżecie?

Podziel się!

Skromne środki reklamowe to zmora wielu marek — szczególnie tych, które wchodzą dopiero na rynek lub osób prywatnych, które chcą jedynie sprzedawać np. swoje wyroby. Bez reklamy i poinformowania wielu osób o naszej ofercie nie możemy liczyć na szeroki odbiór i dużą sprzedaż.

Istnieje jednak kilka sprawdzonych i co najważniejsze tanich lub nawet darmowych sposobów na reklamowanie swojej marki, projektu czy biznesu w sieci. Dzięki nim możemy skutecznie reklamować się w sieci i przyciągać potencjalnych klientów, aby zapoznali się z naszą ofertą.

Jakie są to pomysły i sposoby? Jak je wykonywać samodzielnie? Czy warto? Wszystkie odpowiedzi na postawione pytania poniżej.

 

Czy z małym budżetem da się efektywnie reklamować?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy bez dużego nakładu finansowego da się efektywnie i skutecznie reklamować w sieci. Odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca, a sieć pozwala nawet przy skromnym budżecie reklamowym pozyskiwać klientów i promować swoją markę.

Choć im większy budżet tym reklamowanie staje się łatwiejsze i mamy więcej opcji do wyboru – za darmo lub przy minimalnych środkach reklamowych tez możemy stać się widoczni w internecie.

W takiej sytuacji wystarczy zminimalizować koszty, np. wykonując możliwie jak najwięcej czynności samodzielnie lub wybierać po prostu najefektywniejsze środki reklamy, które mają najlepszy stosunek ceny do efektów.

 

Marketing szeptany

Pierwszym sposobem na ekonomiczną reklamę w sieci jest marketing szeptany. Polega on na publikowaniu w sieci pozytywnych wpisów o naszej marce. Mają one najczęściej formę kilku zdaniowego zaproszenia czy poinformowania odbiorców o naszej firmie.

Z tego rodzaju reklamy korzystają zarówno duże firmy, jak i osoby prywatne czy blogerzy chcący zaistnieć w sieci. Wpisy taki nie są skomplikowane czy wymagające. Możemy je samodzielnie przygotować, a następnie opublikować w internecie.

Marketing szeptany może być zatem bez kosztowym sposobem na promocję marki w sieci. Z tego sposobu reklamy z pewnością warto korzystać na początku naszej drogi biznesowej, gdy dopiero wchodzimy na rynek ze swoim blogiem, produktem czy projektem. Pozwoli to w krótkim czasie, poinformować o naszym istnieniu wiele osób i to przy minimalnych kosztach.

Wpisy możemy dodawać na forach tematycznych, w grupach w mediach społecznościowych czy na poczytnych blogach w komentarzach.

 

Viral Marketing

Drugim, ciekawym i bez kosztowym sposobem reklamy może być viral marketing. Jest to rodzaj promocji, który polega na stworzeniu intrygującego bądź przydatnego materiału, który będzie rozprzestrzeniał się “wirusowo”, czyli będzie polecany przez znajomych czy użytkowników między sobą.

Aby jednak tak się stało, materiał musi mieć ciekawą formę i charakter. Może być to np. prześmiewczy mem, intrygująca próba bicia rekordu czy przydatna statystyka, z której skorzysta wiele osób.

Viral marketing to także nagrania video stylizowane najczęściej na amatorskie, które przyciągają swoim oryginalnym motywem przewodnim. W materiałach viralowych oprócz przyciągającej treści możemy zaprezentować otwarcie nazwę marki czy jej logo albo link, ale te elementy nie powinny być głównym motywem reklamy a jedynie dawać możliwość identyfikacji nas.

Ciekawy materiał za darmo będzie rozprzestrzeniał się po sieci, a my będziemy korzystali z coraz większej jego popularności.

 

Profil w Social Mediach

Darmowa reklama w internecie — oczywiście nie można w tym wypadku zapominać o Social Mediach. To miejsce, w którym przybywają miliony osób. Jeśli chcemy bezkosztowo zaistnieć w sieci i pozyskać klientów czy odbiorców warto założyć oficjalny profil własnego projektu w mediach społecznościowych.

Samo założenie konta jest darmowe, a jego prowadzenie nie wymaga od nas nakładów finansowych. W zamian za darmową reklamę możemy rzetelnie uzupełnić profil wszystkimi danymi, publikować regularnie ciekawy content np. w postaci wpisów czy statystyk oraz oferować odbiorcom ciekawe treści.

Dobrym pomysłem jest też aktywne uczestniczenie w grupach tematycznych, dyskutowanie, czy nawiązywanie nowych znajomości. Dzięki temu zauważy nas wiele osób i będzie też obserwowało nasz profil. Warto również angażować fanów np. poprzez liczne konkursy, pytania otwarte, zabawy czy oryginalne materiały jak transmisje na żywo, czy webinaria.

 

Tania reklama na Facebooku

Ekonomicznym sposobem reklamy w sieci jest też reklama na Facebooku. Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia odpłatne emitowanie reklamy swoim użytkownikom. Proces publikacji jest prosty, nie wymaga dokonywania przedpłat i możliwy jest z budżetem nawet 15 zł.

Po stworzeniu reklamy należy wybrać jej formę oraz grupę odbiorców. Dzięki temu możemy dokładnie określić, jakie osoby zobaczą reklamę na podstawie takich parametrów jak wiek, płeć lokalizacja, zainteresowania, sytuacja zawodowa itp. W taki sposób wyświetlimy reklamę tylko osobom, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty.

W cenie kilkunastu złotych dotrzemy nawet do kilkuset — kilku tysięcy osób. Odpowiednio je targetując, efektywnie wydamy budżet i uzyskamy wiele sprzedaży. Reklama na Facebooku ma formę typowych postów, które są wyświetlane poszczególnym osobom odpłatnie, reklam granicznych czy materiałów video. Dzięki FB Ads możemy reklamować się też na Instagramie.

 

Strona www i pozycjonowanie witryny

Ostatni sposób na tanią reklamę jest nieco bardziej zaawansowanym rozwiązaniem. Jest to utworzenie witryny lub bloga, publikowanie na nim treści i jego pozycjonowanie. Stronę internetową utworzyć możemy za darmo np. na platformie blogowej.

Następnie oprócz publikowania ciekawej treści możemy pozycjonować taką witrynę. Będzie polegało to na dodawaniu tekstów seo z odpowiednimi słowami kluczowymi, linkowaniu na zewnętrznych forach, czy optymalizacji witryny pod kątem seo.

W internecie istnieje wiele poradników jak pozycjonować własną witrynę bez wykupywania tej usługi np. w agencjach marketingowych. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google w danej kategorii to gwarancja, że wiele osób będzie przechodziło prosto z niej na naszą witrynę.

To tyle! Mam nadzieję, że artykuł pomoże osobą początkującym w rozpoczęciu swoich działań reklamowych w internecie;)

Ps. Sprawdź też jak firma Meble Dąb z Warszawy z naszą pomocą w ciągu 4 miesięcy osiągnęła szczyt wyszukiwarki Google i to z małym budżetem Jak robić marketing internetowy z małym budżetem – 9 inspiracji od Meble Dąb

Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

1 Komentarz

  • czarny
    Posted 11 października 2019 o 15:46 0Likes

    dodałbym jeszcze reklamę w Google Ads, ale trzeba troszkę znać się na tym żeby nie wywalić pieniędzy na bezsensowny ruch na stronie

Comments are closed.