Wiele osób promuje swoje posty na Facebooku chcąc uzyskać dużą liczbę reakcji. Niestety, wybierając cel “Aktywność dotycząca postu”, nie zawsze nasze posty osiągają większą liczbę lajków, serduszek itp.
Dlatego w tym wpisie zamieszczam kilka moim prywatnych, ale sprawdzonych spostrzeżeń dotyczących tego jak promować posty, aby zwiększyć liczbę reakcji.
O czym warto pamiętać wykorzystując cel marketingowy „Aktywność dotycząca postu”, gdy zależy nam na zwiększeniu liczby reakcji pod postem? Jeżeli temat Was interesuje to zapraszam do dalszej lektury;)
Spis treści:
- Nie uruchamiaj reklamy zaraz po opublikowaniu postu na fanpagu
- Kampania reklamowa na swoich fanów
- Ustaw kampanie maksymalnie na 2-3 dni
- Ustaw limit za aktywność 2-3 razy większy niż sugeruje to Facebook
- Unikaj długiego copy i niestandardowych wymiarów grafiki
- Jeżeli chcesz uzyskać komentarze, to zadawaj pytania!
- Umiejscowienie reklamy
Nie uruchamiaj reklamy zaraz po opublikowaniu postu na fanpagu!
W większości przypadków warto chwile poczekać, aby post osiągnął już jakiś wynik zasięgów i kilka reakcji. Dzięki temu Ty będziesz miał informacje o tym na ile post jest atrakcyjny, oraz taniej i więcej pozyskasz aktywności – tam gdzie są już jakieś reakcje, użytkownicy chętniej dodają nowe.
Osobiście lubię poczekać od 2-3 godzin do 24h (w zależności od wielkości fanpage i zaangażowania fanów). Dzięki temu uda nam się zdobyć kilka darmowych lajków, a to przełoży się na tańszą reklamę!
Kampania reklamowa na swoich fanów
Jeżeli Twoja grupa fanów jest mała i zasięgi w celu “aktywność” są bardzo skromne, to zastanów się nad kampania zasięgowa skierowana na swoich fanów. Dzięki temu za bardzo małe pieniądze może uda Ci się pozyskać kilka cennych reakcji docierając z postem do większości swoich fanów.
To również dobry pomysł na zwiększenie zaangażowania wśród fanów, którzy mogli już o Tobie zapomnieć, ponieważ nie widzą Twoich postów na swojej tablicy. Dzięki temu Twoi fani mogą na nową zapoznać się z treściami publikowanymi na fanpage'u. Gdy zaczną na nowo lajkować i komentować, a także odwiedzać stronę - organiczne zasięgi i zaangażowanie powinno stopniowo wzrastać.
Ustaw kampanie maksymalnie na 2-3 dni
Z mojego doświadczenia wynika, że jest to wystarczający czas w którym faktycznie możemy zwiększyć liczbę reakcji. Jeżeli nie posiadamy dużej grupy odbiorców i większego budżetu to dłużej trwająca kampania jest zazwyczaj bezowocna i prowadząca do zawyżenia kosztów pozyskania aktywności.
Oczywiście po pewnym czasie możesz wznowić kampanie, jeżeli będziesz dysponował dodatkowym budżetem.
W przypadku, gdy Twoja grupa odbiorców jest duża, możesz spokojnie zwiększyć czas trwania tej kampanii nawet do 10-14 dni i dłużej. Wszystko zależy od wielkości grupy odbiorców. Monitoruj jednak częstotliwość wyświetlania reklamy, CTR oraz koszt pojedynczej aktywności.
Ustaw limit za aktywność 2-3 razy większy niż sugeruje to Facebook
Spokojnie, na 99% wydasz zdecydowanie mniej niż zadeklarowałeś. Warto pamiętać, że jeżeli będzie nam zależeć na reakcjach lub komentarzach, to będzie nas to niestety drożej kosztować niż np. kliknięcia w zdjęcie w celu powiększenia itd.
Ja jednak bardzo rzadko ustawiam limity za aktywność, dzięki temu nie wprowadzam dodatkowych ograniczeń, które mogą rzutować na koszt lub ilość interakcji.
Unikaj długiego copy i niestandardowych wymiarów grafiki
Jeżeli chcesz uzyskać dużą liczbę reakcji (lajkow, serduszek itp) to unikaj długiego copy i niestandardowych wymiarów grafiki. Przy długim tekście, użytkownicy będą klikać „Zobacz więcej”, a przy niestandardowej grafice będą w nią klikać aby ja powiększyć i zobaczyć co jest na niej umieszczone – za to wszystko też zapłacisz!
Jeżeli chcecie uzyskać komentarze, to zadawajcie pytania!
Im fani mniej się angażują tym mniej angażujące pytania zdawaj, aby nie odstraszyć ich od razu. Stopniowo gdy użytkownicy będą się bardziej angażować, możesz próbować zachęcić do szerszej dyskusji!
Umiejscowienie reklamy
Jeżeli zależy Ci na aktywności pod postem opublikowanym na Facebooku – to wyklucz reklamę na Instagramie, który posiada bardziej angażującą się społeczność.
My dodatkowo odznaczamy wszystkie inne miejsca na Facebooku oprócz Kanału Aktualności – czyli Waszej głównej tablicy postów – tam gdzie najchętniej ludzie zostawiają reakcje.
To tyle! Jeżeli macie swoje pomysły na optymalizacje kampanii na cel aktywność pod postem – dajcie znać w komentarzu;)
Warto doczytać:
- Cele reklamowe na Facebooku – co musisz o nich wiedzieć i jak z nich korzystać? – Dowiedź się jak korzystać z celów reklamowych dostępnych przy tworzeniu reklamy na Facebooku
- Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – Dowiedź się jak reklamować się na Facebooku
- Wykluczenia na Facebooku – czyli jak optymalizować reklamę? – Zacznij korzystać z wykluczeń, aby poprawić wyniki swoich reklam
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl